Naked Killer

Originaltitel: Chik loh go yeung
Regissör:Clarence Fok Yiu-leung
Utgivningsår:1992

Om Naked Killer:

En ung kvinna på flykt undan lagen för att dödat sin fars mördare lärs upp av en kvinnlig kampsportsexpert till att bli lönnmördare. Hennes träning och uppdrag störs emellertid av den polis som utreder morden och som också förälskat sig i den mystiska unga kvinnan.

Titel: Deadly China Dolls
Originaltitel: Jing tian long hu bao
Regissör: Godfrey Ho

Wong Jing

Drama, Action

Chi luo gao yang

Hongkong
Diskussioner om Naked Killer  (0 diskussioner)
Kommentarer om Naked Killer (15 st)
Zebulonm (Anmäl)   23/12 2017
Nja..
SONGUN (Anmäl)   14/9 2015
Ofta snygga hemmiljöer, snyggt foto, behagligt och roligt våld. Damernas kläder var fina modepärlor.
BrutusBeefcake (Anmäl)   11/2 2015
Jobbigt klippt under actionsekvenserna och inte lika hårda actionscener som 90-tals HK-action brukar bjuda på. Men jag såg nog en klippt version eftersom min var på endast 92 minuter. Oavsett så har den absoluta sina "moments" och skönt porriga femme fatales. Förstår till viss dels dess kultstatus trots att 3:an hänger löst men jag är snäll idag. (7-/15)
Robkiller (Anmäl)   22/9 2011
Har sett det här många gånger förut i "kvinnlig lönnmördare" filmer, och det här var väl en av de sämre, taskig musik, konstiga ljudeffekter, rätt usla skådespelare, alla actionscener körs i dubbla hastigheten av nån konstig anledning (kanske för att se coolt ut, nya filmer kör ju slow-motion istället) och överlag en rätt risig handling. Den har vissa scener som är ok och vissa kommentarer som är lite kul, men den kan väl inte på några sätt påstås vara sevärd.
Benizakura (Anmäl)   5/2 2009
Hur denna genomusla film lyckats uppnå kultstatus bland cat III-filmer är för mig ett mysterium.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Naked Killer