Nalle Puhs äventyr

Originaltitel: The Many Adventures of Winnie the Pooh
Regissör:Wolfgang Reitherman, John Lounsbery
Utgivningsår:1977

Om Nalle Puhs äventyr:

I tre sammanvävda berättelser får vi följa med Nalle Puh och hans vänner på äventyr i Sjumilaskogen. Men också hur de förhåller sig till livet, i både ord och handling. Fylld med tänkvärda klokheter och stor vänskap sprider Nalle Puh, Nasse, Tiger och Kanin och alla de andra vännerna glädje till både små som stora. Baserad på barnböckerna "Winnie-the-Pooh" och "The House at Pooh Corner" av A.A. Milne från 1926 respektive 1928.

Titel: Vinni-Pukh idyot v gosti
Originaltitel: Winnie the Pooh: A Very Merry Pooh Year
Regissör: Gary Katona, Antran Manoogian, Ed Wexler
År: 2001
Nalle Puh - Jullovet

Sterling Holloway (röst), Sebastian Cabot (röst), Paul Winchell (röst), Junius Matthews (röst), John Fiedler (röst), Barbara Luddy (röst), Howard Morris (röst), Ralph Wright (röst), Hal Smith (röst), Clint Howard (röst), Bruce Reitherman (röst)

Julius Svendsen, Ted Berman, Xavier Atencio, Ralph Wright, Vance Gerry, Ken Anderson, Winston Hibler, Larry Clemmons, Eric Cleworth

Komedi, Animerad, Familjefilm, Äventyr

Filmen om Nalle Puh, Nalle Puhs många äventyr

Med i listor: Disney-klassiker
Diskussioner om Nalle Puhs äventyr  (0 diskussioner)
Kommentarer om Nalle Puhs äventyr (96 st)
Redwood (Anmäl)   22:41 20/1
Helt ok. Livfullt animerad och skojigt berättad. Men jag har alltid haft svårt att connecta med Nalle Puh.
Gordyal (Anmäl)   18/7 2018
Inte så mycket till film. Mysiga karaktärer och roliga ordlekar, samt en fin epilog, men bortsett från det så är det mest gäspigt. (5+/15)
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
Grillo (Anmäl)   8/10 2017
Sinnessjukt gullig, en positiv överraskning jag aldrig såg som barn.
Metheuz (Anmäl)   9/7 2015
Lite för många tråkiga sånger och korkade djur. Det är förbluffande att Nalle Puh äger en spegel men inte har en susning om hur den fungerar. Hade iaf dom för mig rätta rösterna på figurerna.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Nalle Puhs äventyr