Betyg idag: 1 150 Besökare idag: 6 418

Originaltitel: The Silence of the Lambs
Regissör:Jonathan Demme
Utgivningsår:1991

Om När lammen tystnar:

Clarice går på FBI-akademien när hon rekryteras i jakten på en seriemördare som inte bara dödar sina offer - utan dessutom flår dem. Till sin hjälp har hon den fängslade psykiatern Dr Hannibal Lecter, även kallad Hannibal the cannibal p g a sin vana att äta upp sina offer.

Titel: Seven
Originaltitel: Hannibal Rising
Regissör: Peter Webber
År: 2007
Hannibal Rising

Anthony Hopkins, Scott Glenn, Jodie Foster, Ted Levine, Frankie Faison, Anthony Heald, Brooke Smith, Kasi Lemmons, Diane Baker, Dan Butler, Charles Napier

Ted Tally

Drama, Kriminalare, Thriller

Med i listor: 90-tal Top 50, Drama Top 50, Filmtipsets Topp 250, Hannibal Lecter, Kriminalare Top 50, Oscars, Skräck och sånt, Startpaket 2, Thriller Top 50
Diskussioner om När lammen tystnar  (0 diskussioner)
Kommentarer om När lammen tystnar (663 st)
Stygga-Vargen (Anmäl)   16:58 23/7
En väldigt bra och spännande thriller, även om Hannibal Lecter känns lite överdriven emellanåt. Dock är detta Anthony Hopkins bästa roll. Jodie Foster gör också väldigt bra ifrån sig. Väldigt paranoid och kuslig stämning genom hela filmen.
Tatty (Anmäl)   21:11 28/5
Bra film med Anthony Hopkins och Jolie Foster. Gillar den.
Brouhaha (Anmäl)   22:32 11/4
När jag såg den här filmen i mina ungdoms dagar gav jag den en 2'a och klagade över att den "var för seg". Nu när jag åtta år senare ser om den såhär på ålderns höst, så inser jag att det är en bra film. En riktigt bra film. Visst är den rätt seg, men den är också väldigt spännande och framförallt välspelad. Det är väl ingen som gått miste om Hopkins briljanta tolkning av Hannibal Lecter. Riktigt vackert är det. Förstår inte heller var mitt hat för Jodie kom ifrån, hon är ju duktig. Inte ens dialekten störde mig den här gången, det var rätt charmigt.
slyntyg (Anmäl)   16:57 1/4
Det enda som räddar den här clowniga blötfis till pajasrulle är Hopkins, som även är den enda karaktär det går att frammana sympati för.
Raimo_1985 (Anmäl)   17:50 13/3
Hade bara sett Hannibal och blev lite positivt överraskad av denna då. Hopkins är en riktigt äcklig jävel och sen gillar jag Jodie Fosters insatser också. En riktigt bra thriller tycker jag, med mycket äckel som håller.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till När lammen tystnar
Entertainity AB © 2000-2016 Om Filmtipset Kontakt Medhjälpare Länkar Hjälp Regler & Villkor