När skinkorna tystnar

Originaltitel: Il Silenzio dei prosciutti
Regissör:Ezio Greggio
Utgivningsår:1994

Om När skinkorna tystnar:

En parodi med inslag från filmerna När lammen tystnar och Psycho. Handlingen är som dessa två filmer hopslagna till en, med allt från duschscenen till ett besök hos Dr. Animal Cannibal Pizza.

Titel: Laddat vapen 1
År: 1987
Genre: Komedi, Science Fiction
Film nr.: 2056
Det våras för rymden

Billy Zane, Martin Balsam, Dom DeLuise, Joanna Pacula, Bubba Smith, John Astin, Ezio Greggio, Charlene Tilton, Stuart Pankin, Shelley Winters, Larry Storch, Rip Taylor, Tony Cox

Ezio Greggio

Komedi, Thriller

The Silence of the Hams

Italien, USA
Med i listor: Parodier
Diskussioner om När skinkorna tystnar  (0 diskussioner)
Kommentarer om När skinkorna tystnar (63 st)
Asmorod (Anmäl)   16/4 2018
Bitvis genialiskt barnslig.
Rai (Anmäl)   4/2 2018
Har faktiskt aldrig sätt den här filmen tidigare och lär inte göra det igen. Det här var igen film! Det var ren dynga! URK!!!
Filmfantast86 (Anmäl)   30/10 2017
Krille80 (Anmäl)   3/8 2017
"The Silence of the Hams" älskade jag som 14-åring. Idag som 37-åring är det mesta rätt dåligt vilket gör mig lite sorgsen. Det gör inte ont att upptäcka att det man höll högt som ung inte alls var bra. Jag vill ändå lyfta fram Dom DeLuise insats när han parodierar Dr. Hannibal Lector i rollen som Dr. Animal Cannibal Pizza. Dom DeLuise ar alltid ett nöje att se på film. Jag gillar också att filmen till stor del parodierar Hitchcocks film "Psycho" och att skådespelaren Martin Balsam som spelar detektiven som blir mördad i just "Psycho" även är med i denna filmen och blir mördad på samma sätt igen här. Jag tror banne mig jag trots allt hittar mer och mer jag gillar med denna film ju mer jag skriver. Bästa att kanske sluta då? 1+
Jaganatha (Anmäl)   22/7 2017
Usel film på alla upptänkliga sätt. Den italienska berättarrösten, som väl tillhör filmens "regissör", irriterar och det går inte en minut utan att man försöker sig på ett skämt hur billigt det än må vara. Som titeln antyder ska detta vara en parodi på kriminalfilmer, såväl nya som gamla. Billy Zane måste vara något av det träigaste som någonsin har fastnat på film i denna värld.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till När skinkorna tystnar