The Hustle

Originaltitel: The Hustle
Regissör:Chris Addison
Utgivningsår:2019

Om The Hustle:

Två kvinnor med väldigt olika bakgrunder tävlar om att lura av en ung tech-miljardär hans förmögenhet. Men det blir snart tydligt för dem att de kan ha mer gemensamt än de trott.

Anne Hathaway, Rebel Wilson, Alex Sharp, Ingrid Oliver, Emma Davies, Dean Norris, Timothy Simons, Rob Delaney, Francisco Labbe, Casper Christensen, Bruno Sevilla, John Hales, Douggie McMeekin, Hannah Waddingham, Rebekah Staton, Nicholas Woodeson

Paul Henning, Dale Launer, Jac Schaeffer, Stanley Shapiro

Komedi

Dirty Rotten Scoundrels

Diskussioner om The Hustle  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Hustle (1 st)
Jaganatha (Anmäl)   20:44 17/5
Inte alltför förfärlig nyinspelning av Rivierans guldgossar från 1988 med omvända könsförhållanden. Medproducenten Rebel Wilson spelar ungefär samma karaktär som hon alltid har spelat och det verkar ju gå hem hos publiken, men hon är aldrig lika bra eller rolig som Anne Hathaway som helt enkelt har större bredd (fast inte i fysisk mening, kanske). Tyvärr förlorar filmen lite på att den följer ursprungsmanuset alltför troget, så man vet vad som ska hända i ett avgörande skede mot slutet till. Bagatellartad popcornfilm, men som sådan, helt godkänd.