Nation's Pride

Originaltitel: Nation's Pride
Regissör:Eli Roth
Utgivningsår:2009

Om Nation's Pride:

En film i filmen av Inglourious Basterds. Private Fredrick Zoller sitter ensam i ett torn och skjuter ner soldater från USA som försöker rädda det ockuperade Frankrike. Han känner hopplöshet, men ser märket han karvat in i trät och får nytt hopp.

Titel: Inglourious Basterds
År: 1994
Cobb

Daniel Brühl, Bo Svenson

Kortfilm, Krig

Diskussioner om Nation's Pride  (0 diskussioner)
Kommentarer om Nation's Pride (16 st)
Hypostas (Anmäl)   11/11 2015
Riktigt ball film faktiskt. Lite osmaklig kanske, men hey, det är ju Eli Roth som gjort den.
uncle_funk (Anmäl)   22/11 2014
ÄLSKAR "Behind the scenes" till denna mycket snygga kortfilm.
Kortfilm (Anmäl)   10/11 2012
Jag tycker mycket om I.B. Men som sagt... Den här kortfilmen är ohuman och skildrar rena massavrättningar. Det är fruktansvärt tragiskt att det finns nazister som har mage att skratta till den och kalla det underhållning. Visa lite respekt för offrens anhöriga!
Tobias Rydén (Anmäl)   31/12 2011
Kanske inte helt fullföljer syftet att efterlikna en tänkbar tysk propagandafilm från 40-talet, men det är ändå svårt att ogilla den här ironiska lilla saken i MÄSTERVERKET "Inglourious Basterds". Jag är säker på att Eli Roth sett massor med filmer gjorda innan nittiotalet.
KimEkberg (Anmäl)   31/12 2011
jävla svinfilm, som dessutom passar väldigt dåligt in i den andra svinfilmen eftersom den är så jävla otidsenlig. men jag kan väl ganska säkert antaga att eli roth inte har sett en film gjord innan nittiotalet.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Nation's Pride