Natt i fasornas hus

Originaltitel: The Old Dark House
Regissör:William Castle
Utgivningsår:1963

Om Natt i fasornas hus:

Tom är en amerikansk bilförsäljare som får i uppdrag att leverera en bil till ett avlägset hus. Väl där tvingas han övernatta och det tar inte länge innan den första familjemedlemmen hittas död. Tom inser att han är indragen i en familjetvist om en arvsförmögenhet, en tvist där alla medel verkar vara tillåtna.

Tom Poston, Robert Morley, Janette Scott, Joyce Grenfell, Mervyn Johns, Fenella Fielding, Peter Bull

Robert Dillon

Komedi, Thriller, Skräck

Storbritannien
Med i listor: Hammer
Diskussioner om Natt i fasornas hus  (0 diskussioner)
Kommentarer om Natt i fasornas hus (3 st)
dudson (Anmäl)   1/1 2016
Genom larvig film. Detta måste vara Castles sämsta film.^ Besviken^
schramm (Anmäl)   23/6 2014
William Castle och Hammer verkade på pappret vara en dröm och antagligen skulle de tillsammans göra spökfilmernas spökfilm. Det vi fick var det här. Jag brukar vara förlåtande när det gäller Hammer men ingenting görs rätt här. Handling? Några krakar som ränner runt och gapar om allt och inget. Urk!
Starving Insec (Anmäl)   17/7 2012
Osedvanligt tråkigt William Castle-trams. Hans tramserier kan vara småkul ibland, men här blir det bara just... Trams. Några färgstarka karaktärer, men alldeles för segt och finesslöst.