Nattbuss 807

Originaltitel: Nattbuss 807
Regissör:David Flamholc
Utgivningsår:1997

Om Nattbuss 807:

Polisen utreder ett knivmord på en ung kille i Stockholm. Två gäng bråkar med varandra och när Kalle, en kille från det ena gänget, blir mördad börjar man förhöra vittnen från den plats han senast sågs på; nattbuss 807. Baserad på en verklig historia.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Penelope Spheeris
År: 1983
Genre: Drama, Thriller
Suburbia

Jonte Halldén, Christian Moscoso, Johan Svangren, Fredrik Dolk, Mats Rudal, Bertil Frick, Maria Norgren, Sten Hall, Jenny Lindroth, Sergio Painemal Escobar, David Manns, Marta Álvarez, Eddy Toro Duarte, Rolf Andersson, Tina Wallenius, Pekka Hellsten

Leon Flamholc

Drama, Kriminalare

Sverige

Recension Nattbuss 807

- Ettan^ sätter betyg 4 och skriver:
Nattbuss 807 är en medelmåttig film utan en direkt röd tråd. Tittaren kastas mellan olika tidpunkter och platser, ibland så snabbt att man måste tänka ett tag innan man förstår vad som händer. Det hela börjar med ett mord på en rasist vid namn Carl Ljung, en av de våldsammare i "rasistgänget". Filmen handlar nämligen om just två "gäng"; de mörkhyade och rasisterna, och deras ständiga kamp mot varandra....

Recension av Nattbuss 807 - Läs hela!

Diskussioner om Nattbuss 807  (0 diskussioner)
Kommentarer om Nattbuss 807 (409 st)
JohnAlloy (Anmäl)   15/11 2018
En svensk klassiker som alla bör se! Oavsett om man gillar den eller inte så har det aldrig skapats någon liknande film i den svenska filmhistorien!
FabianBom (Anmäl)   20/3 2018
bättre än sökarna, handling om förorterna, svenskar mot invandrare, stina beck skulle haft större roll.
gaskammarvalse (Anmäl)   8/2 2018
Nostalgi! Modern klassikee
Rai (Anmäl)   28/9 2017
Vidrig,,, sämst, men små rolig....
Filmfantast86 (Anmäl)   26/9 2017
Såå dålig