Nattens väktare

Originaltitel: Nochnoy dozor
Regissör:Timur Bekmambetov
Utgivningsår:2004

Om Nattens väktare:

Generationer har uppstått och dött sedan den dagen då ljusets och mörkrets styrkor kom överens om en vapenvila. Väktare från båda sidor ser till att överenskommelsen inte bryts och att ingen sida får övertyga någon att ansluta sig till mörkrets eller ljusets makter. Men en dag föds en mäktig individ av "de andra" som kan komma att kunna rubba balansen mellan ljus och mörker.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Antti-Jussi Annila
År: 2006
Genre: Action, Äventyr, Fantasy
Jade Warrior

Nikolaj Oljalin, Vladimir Mensjov, Jurij Kutsenko, Aleksej Tjadov, Konstantin Chabenskij, Galina Tjunina, Zjanna Friske, Aleksandr Samojlenko, Marija Porosjina, Valerij Zolotuchin, Viktor Verzjbitskij

Timur Bekmambetov, Sergej Lukjanenko

Action, Thriller, Skräck, Science Fiction, Fantasy, Mysterium

Night Watch, Notjnoj dosor

Ryssland

Recension Nattens väktare

- Hank Vermin sätter betyg 3 och skriver:
Rysk film associerar man oftast med tungsinta långsamma dramer i Tarkovskijs anda. Night Watch hör inte till den kategorin – här är det urgamla konflikter mellan ljus och mörker, vampyrer, förbannelser, metamorfer och full tuta mest hela tiden i en form som tycks inspirerad av Matrix snarare än Spegeln. Inte för att det är någon simpel Hollywoodefterapning. Det märks att Night Watch också är en...

Recension av Nattens väktare - Läs hela!

Med i listor: Gore Galore, Skövde filmfestival 06, Vampyrer – filmtipsarnas val
Diskussioner om Nattens väktare  (0 diskussioner)
Kommentarer om Nattens väktare (325 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
Luca Canali (Anmäl)   26/5 2016
underhållande rysk spektakelfilm, att den är just rysk påverkar nog mitt betyg en del, dels att man inte förstår språket och att det rent allmänt känns lite spännande och fräscht. betyg: bra/ok (56/100)
AlbinWesley (Anmäl)   14/4 2016
Det är synd att det hamnade så långt under sin potential, för det är mycket som är så jävla coolt och briljanta idéer. Nu är det istället bitvis väldigt hafsigt, mediokert. Men det glimtar till emellanåt, och jag tycker fan den var ganska awesome, som dagens ungdomar säger det.
Krille80 (Anmäl)   26/12 2014
Jag startade med att se denna filmen för ett bra tag sedan men såg inte färdigt filmen för jag var helt enkelt inte beredd på att den skulle vara så rörig. Idag gav jag den en ny chans med vetskapen om detta och då såg jag en snygg, intressant och ibland också fascinerande film. Trots detta är filmen fortfarande ingen större hit hos mig. 3-
MacNIlle (Anmäl)   24/7 2013
Jag vet inte vad jag ska tycka om den här filmen. Det är en väldig udda film och jag fattar inte mycket av storyn, men jag blev inte uttråkade av den.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Nattens väktare