Betyg idag: 1 079 Besökare idag: 4 926

Originaltitel: Il portiere di notte
Regissör:Liliana Cavani
Utgivningsår:1974

Om Nattportieren:

13 år efter det andra världskrigets slut träffas Lucia och Max igen. Hon utsattes för sexuell förnedring och tortyr i ett av nazisternas förintelseläger - och Max var den som utförde det. Efter tvekan inleder de ånyo ett förhållande.

Titel: Bitter Moon
Regissör: René Clair
År: 1925
Genre: Science Fiction
Paris sover

Dirk Bogarde, Charlotte Rampling, Philippe Leroy, Gabriele Ferzetti, Giuseppe Addobbati, Isa Miranda, Nino Bignamini, Marino Masé, Amedeo Amodio, Piero Vida, Geoffrey Copleston, Manfred Freyberger, Ugo Cardea, Hilda Gunther, Nora Ricci

Amedeo Pagani, Italo Moscati, Barbara Alberti, Liliana Cavani

Drama, Kriminalare, Romantik

The Night Porter

Italien
Med i listor: Förrymda nazister
Diskussioner om Nattportieren  (0 diskussioner)
Kommentarer om Nattportieren (94 st)
AlbinWesley (Anmäl)   11:02 13/1
allt för tråkig alltså
Ghostface (Anmäl)   28/9 2015
Filmen har väl inte åldrats särskilt väl men det börjar spännande men mynnar tyvärr ut i ett utdraget Stockholmssyndrom utan särskilt mycket nerv. En gång i tiden var den säkert mer kraftfull.
Ful_fisk (Anmäl)   12/8 2015
Börjar rätt spännande och bra men tappar så småningom, och den andra halvan var bara jobbig. Jag vet inte om det var att skådisarna hade tveksamma engelskakunskaper eller ifall de var dubbade, men inga repliker lät trovärdiga. Segt och oengagerande.
Astrojacob (Anmäl)   27/4 2015
Både obehaglig och svår men dessutom aningen långsam och en del "onödiga" scener, kan bara ge denna märkliga historia en Trea.
Raimo_1985 (Anmäl)   3/10 2014
Svag trea/Stark tvåa. Som många andra såna här filmer om omaka, omöjliga relationer så blir det mest fokus på (destruktivt) sex.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Nattportieren