Betyg idag: 1 054 Besökare idag: 4 870

Originaltitel: Natural Born Killers
Regissör:Oliver Stone
Utgivningsår:1994

Om Natural Born Killers:

Möt Mickey och Mallory Knox, massmördare och popkulturfenomen. Över hela världen har de fans som följer deras framfart i teve-nyheterna och programmet American Maniacs, lett av Wayne Gale. Fans som visserligen "respekterar människoliv och sånt där" men som verkligen fascineras av de två mördarna.

Titel: True Romance
Regissör: Dominic Sena
År: 1993
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller
Kalifornia

Woody Harrelson, Juliette Lewis, Robert Downey Jr, Tom Sizemore, Tommy Lee Jones, Rodney Dangerfield, Edie McClurg, Sean Stone, Russell Means, Lanny Flaherty, Evan Handler, Pruitt Taylor Vince, Joe Grifasi, Kirk Baltz, Louis Lombardi, Steven Wright

David Veloz, Richard Rutowski, Oliver Stone

Action, Kriminalare, Roadmovie

Recension Natural Born Killers

- BeforeYouDie sätter betyg 5 och skriver:
Rolluppsättningen i Natrual Born Killers är verkligen fenomenal. Från birollerna, där även Tommy Lee Jones måste nämnas för sin roll som speedad fängelsedirektör, till huvudrollsinnehavarna lever de in i sina roller så extremt att man verkligen tror att det är på riktigt. Deras passion i vad de gör lyser verkligen igenom och får en att tro att exempelvis kärleken som levereras mellan Mickey och Mallory...

Recension av Natural Born Killers - Läs hela!

Med i listor: 90-tal Top 50, Action Top 50, Filmtipsets Topp 250, Kriminalare Top 50, Roadmovie Top 50
Diskussioner om Natural Born Killers  (0 diskussioner)
Kommentarer om Natural Born Killers (734 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   14/10 2017
Starkbröl (Anmäl)   8/1 2017
Oliver Stone goes Lynch. I övrigt är det ganska mycket A Clockwork Orange med några frikostiga hinkar Charles Manson slängda över Mickey. Ett ambitiöst försök till massmediekritik finns ju definitivt men det fungerar inte riktigt. Det är enormt svårt att klassificera filmen, satir är det ju, men det går i början förlorat i orgierna och blir mot slutet övertydligt. Även betyget är svårt att ge till en så udda film, som är otroligt politisk men maskerar det till "actionfilm" och "roadmovie". Det får bli en feg trea.
RustyFilm (Anmäl)   10/12 2016
Intensivt, har likheter med Pulp Fiction (som ju är väldigt bra). Quentin Tarantino’s som gjorde Pulp Fiction står även bakom storyn här men har dock inte regisserat eller producerat detta. Kanske filmen hade vunnit på en Tarantino regi (det här är ju hans gren). Häftig inledning av filmen med solodans av Malory (spelad av Juliette Lewis) till Jack Scotts "The way I walk", dansen övergår till misshandel av en uppvaktande bargäst. Efter detta blir det för mycket av det mesta men det här är ändå klart sevärt.
Stygga-Vargen (Anmäl)   2/10 2016
Ärligt talat en ganska tråkig och intetsägande Charles Starkweather-inspirerad film. Skådespelarna gör väldigt bra ifrån sig men hade det inte varit för det så hade den fått en 1:a. Kalifornia och True Romance är bättre.
Tatty (Anmäl)   14/5 2016
Bra och okej film. Lockade mig inte så mycket.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Natural Born Killers