Natural City

Originaltitel: Natural City
Regissör:Min Byung-chun
Utgivningsår:2003

Om Natural City:

Året är 2080. Jorden har blivit förstörd av naturkatastrofer och de överlevande människorna tvingas leva i gigantiska städer byggda ute till havs. Agent R jobbar för ett företag som spårar och förintar förrymda cyborger. När han blir förälskad i Ria, en cyborg som jobbar som dansare på en klubb, förändras hela hans liv. Ria har nämligen ett bäst-före-datum och måste snart lämnas in för återvinning...

Titel: Blade Runner
Regissör: John Carpenter
År: 1981
Genre: Action, Thriller, Äventyr, Science Fiction
Flykten från New York

Yu Ji-tae, Lee Jae-un, Seo Rin, Jeong Eun-pyo, Jung Doo-hong, Kim Eul-dong, Ko Ju-hye, Yun Chang, Kim Hyo-seon

Min Byung-chun

Drama, Action, Thriller, Science Fiction

Sydkorea
Med i listor: Philip K. Dick, Postapokalyptiska filmer
Filmnummer: 19153
Diskussioner om Natural City  (0 diskussioner)
Kommentarer om Natural City (90 st)
Zebulonm (Anmäl)   18:41 24/1
Inte min typ av film.
cedmoy (Anmäl)   16/3 2017
Hade blitt en femma om det inte vore för sista delen. Otroligt skönt med filmer som inte talar om för tittaren hela tiden. Charmfaktorn extremt hög, stämningen lysande. Man märker ju att budgeten inte är så hög men det gör den ju bara ännu bättre, man får använda de medel man har. Mycket fin film.
RobinsTaste (Anmäl)   3/8 2014
Var ganska trött när jag såg den så en omtitt är välbehövd. Men tyckte om slut-delen trots att det var för mycket slow-motion. Trist att CGI-effekterna är av sämre natur, då Blade Runner fortfarande är enastående i sin konstruktion av visuellt bländade miljöer.
Robkiller (Anmäl)   19/1 2014
Koreansk sci-fi... rätt så långsam och dramatisk i dyster framtidsmiljö när polisen jagar olagliga cyborgs. Handlingen är ok och den håller intresset uppe. Men tyvärr så är karaktärerna väldigt anonyma och filmen tar sig aldrig riktigt. Men får väl sägas vara ok ändå.
GinNTonic (Anmäl)   16/11 2013
Några sekunder av actionscenerna var snygga. Resten av filmen var helt fruktansvärt uruselt berättad. Jag fattade ingenting om varken karaktärer, motiv, handling, världsbild eller knappt vem filmen handlade om. Sämsta filmen jag sett på länge. Jag kände mig tvungen att spola en del, något jag annars aldrig brukar göra.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Natural City