Necronomicon

Originaltitel: Necronomicon
Regissör:Christophe Gans, Brian Yuzna, Shusuke Kaneko
Utgivningsår:1994

Om Necronomicon:

Lovecraft läser tre historier i Necronomicon i ett hemligt bibliotek som bara högt uppsatta får tillgång till.

Titel: Castle Freak
Regissör: Daniel Haller
År: 1970
Genre: Skräck
The Dunwich Horror

Belinda Bauer, Richard Lynch, Bruce Payne, David Warner, Obba Babatunde, Don Calfa, Jeffrey Combs, Tony Azito, Juan Fernández (I), Gary Graham, Curt Lowens, Judith Drake, Bess Meyer, Signy Coleman, Millie Perkins, Maria Ford, Denice D Lewis

Kazunori Itô, Christophe Gans, Brian Yuzna, Brent V Friedman

Skräck

Med i listor: H P Lovecraft
Diskussioner om Necronomicon  (0 diskussioner)
Kommentarer om Necronomicon (36 st)
haajen (Anmäl)   24/11 2015
Den börjar inte dumt alls men sedan blir det bara lökigare och lökigare. Trots det så är den aldrig direkt tråkig så det får bli en tvåa.
dudson (Anmäl)   26/8 2014
Mer än lovligt skum. Fast bra köttig & med läckra effekter. Sen helt underbart att ha Bruce Payne.. Jeffrey Combs och David Lynch i samma film!
Kosmoskorven (Anmäl)   9/8 2013
Den var ju inte hopplöst dålig, helt okej egentligen. Fast tafflig. Som någon skrev - det känns opersonligt. Fast gillar man Jeffrey Combs och Lovecraft så ska man absolut ge den en chans.
Raxit (Anmäl)   29/6 2013
Den här filmen är faktiskt skitusel, även om man som jag är ett gediget genrefan. Effekterna är bitvis fullständigt fantastiska sedan finns det tillfällen då dom är mindre fantastiska. I stort sett alla skådespelare i filmen var riktigt talanglösa och manuset var en rörig soppa. Inget för nybörjare som vill lära sig genren alltså.
100tonvalspäck (Anmäl)   15/6 2012
För det mesta riktigt bra effekter och stundtals mysig stämning. Men historierna är röriga och opersonliga.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Necronomicon