Ned Kelly

Originaltitel: Ned Kelly
Regissör:Gregor Jordan
Utgivningsår:2003

Om Ned Kelly:

Filmen baserar sig på novellen "Our Sunshine" om Australiens mest kända bandit. Mellan åren 1878-1880 gäckade han och hans gäng den australiska polisen i nordöstra Victoria, medan lokalbefolkningen hyllade honom som en hjälte.

Titel: Wyatt Earp
Regissör: Rolf de Heer
År: 2002
Genre: Drama, Western
The Tracker

Heath Ledger, Orlando Bloom, Geoffrey Rush, Naomi Watts, Joel Edgerton, Laurence Kinlan, Philip Barantini, Kerry Condon, Kris McQuade, Emily Browning, Kiri Paramore, Rachel Griffiths, Geoff Morrell, Charles 'Bud' Tingwell, Saskia Burmeister, Peter Phelps

John Michael McDonagh

Action, Kriminalare, Romantik, Äventyr, Western, Biografi

Australien, Storbritannien, Frankrike, USA
Diskussioner om Ned Kelly  (0 diskussioner)
Kommentarer om Ned Kelly (125 st)
JonteW (Anmäl)   13/8 2018
Grandios australisk skådespelarensemble i en slätstruken och tillrättalagd film som inte riktigt engagerar. Historien om The Kelly Gang har potential att bli bra film men inte på det här sättet...
picklessmulan (Anmäl)   11/11 2017
Lite halvdan handling som aldrig blommar ut
Filmfantast86 (Anmäl)   26/10 2017
Barneyk (Anmäl)   12/10 2015
Det finns så mycket enkla raka saker jag gillar här och jag tycker Ledger och Bloom funkar bra. Rush är jättebra men får inget som helst spelutrymme så gör varken till eller från. Filmen är så platt, förenklad och tillrättalagd att det inte kan bli engagerande på något sätt. Lite synd.
Bumbi78 (Anmäl)   30/4 2015
Som en medelmåttig västern - eller en östern i det här fallet. Finner ingen större sympati för dessa påstådda frihetshjältar, eller så misslyckas manusförfattaren att förmedla budskapet rätt? Hyfsat snygg på sina håll, men inget jag kommer minnas imorgon.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Ned Kelly