Nel segno di Roma

Originaltitel: Nel segno di Roma
Regissör:Guido Brignone
Utgivningsår:1959

Om Nel segno di Roma :

Zenobia, drottningen av Palmira, gör revolt mot Rom och besegrar den romerska armén... Men hon gör ett stort misstag när hon blir kär i fiendens officer Marco Valerio.

Titel: Pompeijis sista dagar
Originaltitel: Afrodite, dea dell'amore
Regissör: Mario Bonnard
År: 1958
Aphrodite, Goddess of Love

Anita Ekberg, Georges Marchal, Folco Lulli, Chelo Alonso, Alberto Farnese, Paul Muller, Alfredo Varelli, Sergio Sauro, Gino Cervi, Jacques Sernas, Lorella De Luca, Mimmo Palmara

Francesco Thellung, Francesco De Feo, Sergio Leone, Giuseppe Mangione, Guido Brignone

Drama, Romantik, Äventyr, Krig

Im Zeichen Roms, La regina del deserto, Sheba and the Gladiator, Sign of Rome, Sign of the Gladiator, Sotto il segno di Roma, Sous le signe de Rome

Frankrike, Italien, Jugoslavien, Västtyskland
Diskussioner om Nel segno di Roma  (0 diskussioner)
Kommentarer om Nel segno di Roma (1 st)
Sture Stenhög (Anmäl)   22/2 2014
Den här filmen lyckades aldrig riktigt fånga mitt intresse, och jag måste erkänna att jag inte helt hängde med på vad som hände. Att jag verkar ha sett en nedklippt version och att jag nickade till några gånger bidrog nog till det. Det spelas en massa dubbelspel och jag var aldrig ens helt säker på vilka det var meningen att man skulle hålla på. Jag höll iaf på Anita Ekberg mest bara för sakens skull, jag fick väl nån sällsynt släng av patriotism antar jag. Känslan av att alla de här filmerna är i princip likadana håller i sig, och det här var tyvärr mindre underhållande än genomsnittet