Förälskad i Rom

Originaltitel: To Rome with Love
Regissör:Woody Allen
Utgivningsår:2012

Om Förälskad i Rom:

Vi får följa en man och hans fru som reser till Rom för att närvara vid deras dotters italienska bröllop, en man kallad Leopoldo som blir förväxlad med en filmstjärna, en arkitekt från Kalifornien på besök i staden med några vänner, samt två nygifta som åker till Rom för att hälsa på några släktingar men istället villar bort sig i staden.

Titel: Midnatt i Paris
Originaltitel: Scoop
År: 2006
Genre: Komedi, Fantasy, Mysterium
Scoop

Jesse Eisenberg, Ellen Page, Alec Baldwin, Greta Gerwig, Lino Guanciale, Alison Pill, Flavio Parenti, Woody Allen, Judy Davis, Roberto Benigni, Alessandro Tiberi, Alessandra Mastronardi, Penélope Cruz, David Pasquesi, Ornella Muti, Carol Alt

Woody Allen

Komedi, Romantik

USA, Italien, Spanien
Diskussioner om Förälskad i Rom  (0 diskussioner)
Kommentarer om Förälskad i Rom (115 st)
Raimo_1985 (Anmäl)   27/12 2017
En av de absolut bästa Woody Allen-filmer jag sett och antagligen hans bästa på senare år. Jag hade så jävla kul när jag såg den här filmen. Skrattade rakt ut många gånger. Jag tycker annars hans filmer från senaste många åren brukar vara extremt lika varandra, men denna stod ut.
Filmfantast86 (Anmäl)   25/10 2017
Ful_fisk (Anmäl)   17/7 2017
Nja... Inte jättedålig, men ganska slätstruken. Hade nog behövt bantas ner en smula eller kanske ara haft fler skratt. Och så har jag svårt för sådan här "stads-porr", filmer som handlar om hur fantastisk en särskild stad är. Ligger stadigt mellan en tvåa och en trea. Blir en tvåa, kanske mest pga Allens storartade verk i det förflutna. Gillade dock Alec Baldwin väldigt mycket här, av någon anledning.
okidoki (Anmäl)   21/6 2017
Men så tråkig.
Barneyk (Anmäl)   22/10 2015
Jag gillar verkligen Woody Allens lekfulla och charmiga berättarstil som han använt sig mycket av på senare år och så även här. Men där filmen verkligen ger mig mycket berättarmässig charm och roande händelseutvecklingar så saknar den karaktärer som engagerar. Just mitt engagemang brukar inte vara så stort i Allens filmer men här är det nästan totalt frånvarande och det trots flera väldigt bra skådespelarinsatser från skådespelare jag verkligen gillar. Det är ändå en stabil trea, charmigt och småkul räcker ganska långt!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Förälskad i Rom
Se filmen