Nerve

Originaltitel: Nerve
Regissör:Henry Joost, Ariel Schulman
Utgivningsår:2016

Om Nerve:

När gymnasietjejen Vee får frågan av spelet Nerve – ”Are you a watcher or a player?”, bestämmer hon sig för att gå med i vad som verkar vara en harmlös onlineversion av sanning eller konsekvens, minus sanningsdelen. Men efter att hon träffar spelaren Ian eskalerar spelet till farliga nivåer som endast de anonyma ”tittarna” kan kontrollera.

Titel: Unfriended: Dark Web
Regissör: Kinji Fukasaku
År: 2000
Genre: Drama, Action, Thriller, Science Fiction
Battle Royale

Emma Roberts, Dave Franco, Emily Meade, Miles Heizer, Juliette Lewis, Kimiko Glenn, Marc John Jefferies, Machine Gun Kelly, Brian 'Sene' Marc, Ed Squires, Rightor Doyle, Josh Ostrovsky, Eric D'Alessandro, Arielle Vandenberg, Jonny Beauchamp, Samira Wiley

Jessica Sharzer

Kriminalare, Thriller, Äventyr

USA, Hongkong
Diskussioner om Nerve  (0 diskussioner)
Kommentarer om Nerve (30 st)
vonadel (Anmäl)   25/12 2018
Tillhör kanske inte denna films huvudsakliga målgrupp. Känns ganska riktad mot tonåringar som någon annan också var inne på här. Men, tycker ändå den var lite underhållande. Helt ok skådespel också, vilket alltid är trevligt. 6/10.
C12 (Anmäl)   16/12 2018
Men jösses, har ungdomarna inga egna liv
Tatty (Anmäl)   3/9 2018
Jösses, vilken nervkittlande film! Så spännande, bra, nervkittlande och galen film! Gillade slutet skarpt! Det bästa man sett på länge!
Stygga-Vargen (Anmäl)   17/7 2018
Flummigt, tramsigt och hoppigt.
dafreakish (Anmäl)   6/1 2018
Barnsligt och överdrivet även om temat är hyggligt aktuellt. Roberts och Franco fungerar i denna adrenalinsprutande film om faror med nätutmaningar. Tyvärr blir det för dumt för att ta på allvar.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Nerve