Netforce

Originaltitel: Netforce
Regissör:Robert Lieberman
Utgivningsår:1999

Om Netforce:

Actionthriller baserad på en bok av Tom Clancy, som här tar oss med till år 2005 och ett samhälle där internet utvecklats till en kraft som bär upp stora och livsviktiga delar av samhällets funktioner. Detta gör att nätet blivit det nya och hetaste målet för den nya tidens terroister, och FBI har som motåtgärd tränat upp en elitstyrka som specialiserat sig på att bekämpa kriminalitet i cybervärlden - The Netforce. De klarar med sin skicklighet det mesta - men en dag möter de en likvärdig motståndare...

Titel: Nätet
Regissör: Dennis Gansel
År: 2016
Genre: Action, Kriminalare, Thriller
Mechanic: Resurrection
Titel: Allt jag vill ha i julklapp
Originaltitel: All I Want for Christmas
Regissör: Robert Lieberman
År: 1991
Genre: Komedi, Familjefilm
Allt jag vill ha i julklapp

Scott Bakula, Brian Dennehy, Chelsea Field, Kris Kristofferson, Xander Berkeley, Judge Reinhold, Frank Vincent, Cary-Hiroyuki Tagawa, Paul Hewitt, Alexa PenaVega, Joanna Going, CCH Pounder, Sam Anderson, Sterling Macer Jr

Lionel Chetwynd

Drama, Action, Thriller, Science Fiction

Med i listor: Tom Clancy
Diskussioner om Netforce  (0 diskussioner)
Kommentarer om Netforce (17 st)
Robkiller (Anmäl)   23/10 2013
Internet 1998. Det nya hotet? eller möjligheter för olika grupper. Rätt så intressant blick framåt om farorna som det nya "Internet" verkade innebära. Visst den är överdriven och i vissa fall helt felaktig (nu när vi vet hur det gick), men den fungerar ändå även om det känns som en tv-produktion med hyfast låg budget. Den är också lite för lång för sitt eget bästa, men en hel del skådisar man känner igen sedan tidigare håller intresset uppe.
tpb (Anmäl)   24/9 2011
Clancys bok var seg. Inte konstigt att filmen havererade redan efter 10 minuter.
solidpontus (Anmäl)   22/2 2010
Kul att se en futuristisk film som ännu inte gått i uppfyllelse, även om vi är på väg mot det. =) Återigen kul att se dåtidens tolkningar av det då nyfödda, FARLIGA internet!
Zebulonm (Anmäl)   30/10 2008
En svag trea......
monsterguden (Anmäl)   14/7 2007
lite för lång men jag gillade den ändå, ganska ball tanke bakom också
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Netforce