Never Let Me Go

Originaltitel: Never Let Me Go
Regissör:Mark Romanek
Utgivningsår:2010

Om Never Let Me Go:

Kathy, Tommy och Ruth växte upp på ett isolerat internat på den engelska landsbygden. De fostrades till att tro att de var speciella och att deras hälsa var viktig inte bara för dem själva utan även för samhället. Men varför var de egentligen där?
Se filmen på Plejmo

Regissör: Michael Ritchie
År: 1980
Genre: Thriller, Äventyr, Skräck
Fruktans ö
Titel: Förr eller senare exploderar jag
Originaltitel: The Fault in Our Stars
Regissör: Josh Boone
År: 2014
Genre: Drama, Romantik
Förr eller senare exploderar jag

Andrew Garfield, Keira Knightley, Carey Mulligan, Charlotte Rampling, Sally Hawkins, Domhnall Gleeson, Charlie Rowe, Andrea Riseborough, Ella Purnell, Izzy Meikle-Small

Alex Garland

Drama, Romantik

Storbritannien, USA

Recension Never Let Me Go

- Andy_B sätter betyg 3 och skriver:
Why didn’t they just run away? Den frågan ställs överallt på forumet på IMDB för “Never let me go”. Och ja, det kanske man kan fråga sig? Filmen bygger på japan-engelska Ishiguros roman från 2005 med samma namn. Hans tidigare roman “The Remains of the day” filmatiserades 1993 av Ivory/Merchant. Brittiske Alex Garland, författare (The Beach), numera mest manus (28 Days Later, Sunshine) står för...

Recension av Never Let Me Go - Läs hela!

Diskussioner om Never Let Me Go  (0 diskussioner)
Kommentarer om Never Let Me Go (241 st)
Asmorod (Anmäl)   23/9 2018
Helvetiskt tråkig.
miss_spears (Anmäl)   8/7 2018
Tyckte inte alls om boken, den här filmen är dock bättre, men stör mig fortfarande på för många av händelserna.
RunRiot (Anmäl)   16/5 2018
Riktigt vacker och träffande film om ett väldigt tungt ämne. Miljöerna är oerhört vackra och skådespeleriet är finstämt men berörande. Carey Mulligan lyser speciellt mycket. Stundtals kändes filmen lite ruschad, då de snabbt gick förbi sådant de gärna fått utveckla lite till. Jag gissar att saker förklaras lite närmare i boken, men som filmtittare kände jag tyvärr att en del fördjupningar saknades. Filmen hade helt klart kunnat få vara lite längre
asasae (Anmäl)   2/2 2018
Skruvad film om livet och döden. Började som en mycket bra och mysig film, men så kom små inslag som inte var vad man trodde. Lite obehaglig. Men ändå bra. Fint filmatiserad.
Albion (Anmäl)   21/1 2018
En omtumlande upplevelse som väcker många existentiella tankar. Jag är nyfiken på romanen förstås. Jag slås av att karaktärerna konsekvent egentligen aldrig ifrågasätter sin roll i "näringskedjan" utan mer bara konstaterar deras roll och syfte som den mest naturliga sak i deras samhälle som de i och för sig inte är tillfreds med. Carey Mulligan är för övrigt fantastisk. Som sagt tankeväckande och betyget blir en klar 4;a
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Never Let Me Go
Se filmen