Never Say Die

Originaltitel: Never Say Die
Regissör:Geoff Murphy
Utgivningsår:1988

Om Never Say Die:

Alf och Melissa återvänder till Nya Zeeland och råkar direkt ut för att deras hus exploderar. De misstänker att någon är ute efter dem men blir inte trodda av polisen, och måste därför ta lagen i egna händer.

Temuera Morrison, Lisa Eilbacher, George Wendt, Tony Barry, Phillip Gordon, John Clarke (II), Elizabeth McRae, Jason Greenwood, Judy Fyfe, Ian Richard Stewart, Peter Bell, Marcel Kroes, Russell Smith (I), Geoff Murphy, Jill Ranger

Andy Borowitz, Geoff Murphy

Komedi, Action

Kieltäydy kuolemasta

Nya Zeeland
Diskussioner om Never Say Die  (0 diskussioner)
Kommentarer om Never Say Die (2 st)
Waldo Trumbull (Anmäl)   29/11 2012
En riktigt fjantig actionkomedi. Slapstick, explosioner, biljakter och en massa skottlossning kan inte rädda denna bagatell. Funkar som en stunds hjärnlös underhållning, men bara knappt.
Grillo (Anmäl)   13/11 2012
Vilken positiv överraskning! 80-talet när det är som bäst med actionscen efter actionscen och nästan aldrig en lugn stund. Fånig musik, vilda biljakter och en konspirationshistoria man aldrig riktigt får kläm på men det gör inte så mycket när det händer grejer precis hela tiden. Den här skulle verkligen förtjäna ett dvd-släpp. Dessutom kul att se Temuera Morrison i en roll som han egentligen aldrig spelat igen, dvs som normal medelklassmake där fokus inte är på honom utan på en kringliggande historia. Bra exempel på en actionfilm från 80-talet med glimten i ögat och som därför blir bättre än vad den troligen förtjänar.