Neverwas

Originaltitel: Neverwas
Regissör:Joshua Michael Stern
Utgivningsår:2005

Om Neverwas:

En ung och välutbildad psykiater bestämmer sig för att överge sin akademiska karriär för att ta ett jobb på en institution där hans far, en känd barnboksförfattare, levde sina sista år. Han möter en schizofren man som har något att göra med hans fars verk.
Se filmen på CDON

Regissör: Tom Tykwer
År: 2006
Genre: Drama, Thriller
Parfymen: Berättelsen om en mördare

Aaron Eckhart, Ian McKellen, Brittany Murphy, William Hurt, Nick Nolte, Jessica Lange, Bill Bellamy, Alan Cumming, Vera Farmiga, Michael Moriarty, Ken Roberts, Cynthia Stevenson, Lorena Gale, Ryan Drescher

Joshua Michael Stern

Drama, Fantasy, Mysterium

USA, Kanada
Diskussioner om Neverwas  (0 diskussioner)
Kommentarer om Neverwas (41 st)
Barneyk (Anmäl)   15:59 20/7
Bitvis riktigt bra men ganska många delar jag stör mig på och den känns lite utdragen på sina ställen. Med tanke på hur bra den bitvis är och att jag gillar konceptet så är trean nog väldigt klar, men inte alls så stark som jag hade hoppats! Lite onödigt krystade konflikter och spänningsmoment drar ner rätt mycket vilket känns synd. Slutet levererar inte riktigt tillräckligt heller. Men det är en snyggt berättad historia med känslor och flera lager. Fin.
KyLLo (Anmäl)   17/4 2018
Det finns många bra filmer där saga möter verklighet, men den här var inte lyckad. Fånig och fängslar inte. Däremot gillar jag Ian McKellen och hans röst.
Hypostas (Anmäl)   22/9 2015
En fin film, som höjs till en medelstark trea tack vare den underbare Ian McKellen. I grund och botten är det en ganska tragisk berättelse.
lightship (Anmäl)   10/11 2014
Visste inte riktigt hur jag skulle hantera mig själv och mitt... liv under denna film. Var förmodligen mycket personligt som spelade in för mig för att få mig att tycka om denna så extremt mycket. Helt fantastisk.
Robodan (Anmäl)   24/8 2014
Mysig, symbolisk och full av härliga skådespelare med McKellen i spetsen.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Neverwas