New Moon

Originaltitel: The Twilight Saga: New Moon
Regissör:Chris Weitz
Utgivningsår:2009

Om New Moon:

Bella firar sin födelsedag tillsammans med sin pojkvän och vampyr, Edward, och hans familj. En enda händelse får förödande konsekvenser. Bella skär sig i fingret på ett papper, och Edwards bror tappar kontrollen och försöker attackera henne. Händelsen får Edward att tänka över sitt och Bellas förhållande, och han beslutar sig för att lämna henne. Bella sjunker ner i ett djupt mörker, och det verkar som att ingenting kan få henne att hitta tillbaka till livet igen.
Se filmen på CDON

Regissör: Catherine Hardwicke
År: 2011
Genre: Thriller, Skräck, Fantasy, Mysterium
Red Riding Hood

Kristen Stewart, Robert Pattinson, Billy Burke, Anna Kendrick, Michael Welch, Justin Chon, Christian Serratos, Taylor Lautner, Ashley Greene, Jackson Rathbone, Michael Sheen, Nikki Reed, Dakota Fanning, Edi Gathegi, Kellan Lutz, Peter Facinelli

Melissa Rosenberg

Drama, Romantik, Fantasy

Twilight 2

Recension New Moon

- frienatic sätter betyg 2 och skriver:
Ny regissör, uppumpade prepubertala varulvar och trånande blickar mellan en tonåring och en gammal gubbe på 109 år. Det finns mycket som är tveksamt med New Moon, det andra kapitlet i Twilightsagan. Den gamla gubben ser i och för sig inte så gammal ut eftersom han är odödlig vampyr och spelas av hela världens nya idol Robert Pattinson. Åldrande och dödlighet är de teman som sätts i förgrunden när...

Recension av New Moon - Läs hela!

Med i listor: Varulvar
Diskussioner om New Moon  (0 diskussioner)
Kommentarer om New Moon (531 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
dah butlah (Anmäl)   22/7 2017
Till skillnad från den första filmen som ofta är dålig på ett riktigt underhållande sätt så är denna bara seeeeg.
AlbinWesley (Anmäl)   9/9 2016
Sämre än föregångaren, Jacob är ett jävla as och filmen är riktigt jävla seg också. Sorry.
Fläskkäft (Anmäl)   1/3 2015
Lite mörkare, lite farligare... Fullt av konflikter vilket är detsamma som drama på hög nivå. Kan inte låta bli att bli underhållen och meddragen i dessa historier även om jag knappast hör till målgruppen. Jag gillar vampyrerna, varulvarna och deras krafter. Snyggt foto och miljöerna är tilltalande, speciellt skogen som är vackert fångad i filmen. Vi vet vart det barkar men vi inte inte exakt hur.
Krille80 (Anmäl)   30/12 2014
Jag kan inte riktigt säga om denna film är bättre eller sämre än första filmen då det gått så lång tid sedan jag såg Twilight. Lite mer action är dock trevligt men annars är detta tonårsdravel i mängder och av den enklaste sorten. Filmen utmanar inte direkt tänkandet hos dagens tonåringar. När man själv som tonåring tittade på t.ex. TV-serien Buffy så fanns det i alla fall en man, Joss Whedon, som levererade originalitet och utmanade tonåringen i mig att tänka och upptäcka mer som tonåring.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till New Moon
Se filmen