New Town Killers

Originaltitel: New Town Killers
Regissör:Richard Jobson
Utgivningsår:2008

Om New Town Killers:

Två privata bankirer, Alistair och Jamie som har världen under sina fötter, får sina kickar av att spela ett 12 timmar långt spel. Ett spel som går ut på att jaga och gömma sig bland människor av den lägre samhällsklassen. Deras nästa mål är Sean Macdonald, en föräldralös tonåring som bor med sin syster utanför Edinburgh.
Se filmen på Headweb

Originaltitel: Hoppet
Regissör: Petter Næss
År: 2007
Hoppet

Dougray Scott, Alastair Mackenzie, Liz White, Charles Mnene, James Anthony Pearson

Drama, Action, Thriller

Storbritannien
Diskussioner om New Town Killers  (0 diskussioner)
Kommentarer om New Town Killers (13 st)
KyLLo (Anmäl)   23:52 20/1
En brittisk lågbudgetfilm i Bourne-anda. Åtminstone bra spänning och tempo.
Krille80 (Anmäl)   8/1 2015
Den underbara idèn att placera filmen i Edinburgh och Dougray Scott som psykopat är ljuvligt sevärt. Jag är också galet svag för filmer med handlingen där människor jagar människor som sport/lek. Trots hur jag försöker så kan jag inte älska filmen då man i utförandet och till viss del i handlingen slarvar för mycket. Det är alltför många stunder under filmens gång då man dras ut ur berättandet för att man blir konfunderad över karaktärers agerande eller brist på logik att det blir lite fånigt.
swampblues (Anmäl)   19/11 2012
Mycket bra porträtt av en Psykopat.Riktigt bra rockmusik höjer till en 4a. Turbonegro, & Isa & the filthy tounges
fasciatus (Anmäl)   16/4 2012
Börjar väldigt bra, sen under självaste jaktens start är det snyggt filmat och genomgående spännande. Men sen efter att huvudrollsinnehavaren hamnar på sjukhuset halvvägs in i filmen faller allting pladask. Dougray Scott borde nog kunna bättre, visst han lyckas förmedla nån slags terror, men överlag är det så mycket överspel så man nästan börjar garva. Synd, med tanke på att filmens första halva är riktigt bra.
Kottknut (Anmäl)   20/11 2011
Sämsta skit jag sett på länge.. Hur b som helst.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till New Town Killers