Nico the Unicorn

Originaltitel: Nico the Unicorn
Regissör:Graeme Campbell
Utgivningsår:1998

Om Nico the Unicorn:

Filmen handlar om Billy Hastings, en 11-årig pojke vars liv förstörts när han blev påkörd av en rattfyllerist och skadade sitt ben. Billy och hans mamma flyttar till en ny stad i hopp om att slippa alla dåliga minnen från olyckan. Efter en tid i den nya staden besöker de en gammal cirkus och upptäcker en vanvårdad häst. De tycker synd om hästen och bestämmer sig för att ta med den hem. Där upptäcker de snart att hästen är gravid. Efter ett par dagar fölar hästen och en liten enhörning, med magiska krafter, föds.

Titel: Den lilla enhörningen
Originaltitel: The Little Unicorn
Regissör: Paul Matthews
År: 1998
Genre: Familjefilm, Äventyr, Fantasy
Den lilla enhörningen

Kevin Zegers, Anne Archer, Michael Ontkean, Elisha Cuthbert, Larry Day, Maggie Castle, Pierre Chagnon, Johnny Morina, Martin Neufeld, Michel Perron, Michael Yarmush

Frank Sacks

Familjefilm, Äventyr, Fantasy

Kanada, USA
Diskussioner om Nico the Unicorn  (0 diskussioner)
Kommentarer om Nico the Unicorn (1 st)
SONGUN (Anmäl)   20/11 2016
Bättre än The Little Unicorn. Man slapp ett överflöd av jobbiga problemhändelser som brukar finnas i sån här film.