Nightbreed

Originaltitel: Nightbreed
Regissör:Clive Barker
Utgivningsår:1990

Om Nightbreed:

Baserad på Clive Barkers roman Cabal. En ung mans nattliga visioner leder honom till den underjordiska staden Midian där han stöter på underliga varelser kallade Nightbreed.

Titel: Basket Case 2
Regissör: John Carpenter
År: 1994
Genre: Thriller, Skräck, Fantasy, Mysterium
I skräckens skugga

Craig Sheffer, David Cronenberg, Doug Bradley, Anne Bobby, Charles Haid, Hugh Quarshie, Daniel Kash, Hugh Ross (I), Bradley Lavelle, Debora Weston, Nicholas Vince, Simon Bamford, Bob Sessions, Catherine Chevalier

Clive Barker

Drama, Skräck, Fantasy

Diskussioner om Nightbreed  (0 diskussioner)
Kommentarer om Nightbreed (64 st)
Raimo_1985 (Anmäl)   22:00 22/5
Tokröj från början tillslut! Helt galet, och väldigt underhållande. Förutom att det är skräck och action på en gång är det även som en komedi. Jag skulle säga att det här är precis vad jag gillar. Bättre än Hellraiser är den också,
Clark (Anmäl)   5/10 2018
Vilken värld, vilket äventyr! Jag kan till och med nästan förlåta Clive Barkers homosexualitet efter att ha sett denna magnifika Director's Cut.
stgurgel (Anmäl)   15/4 2017
Alla kultfilmer är inte värda sitt rykte, eller det romantiska skimmer man minns dom med
BrutusBeefcake (Anmäl)   21/9 2016
Snäppet snällare än Hellraiser, men ändå habil. Barker har byggt upp ett spännande och coolt universum med massvis av häftiga figurer, tyvärr får de inte alls så mycket tid som jag önskar. Historien lämnar en del också, tror det kunde ha gjorts ännu svulstigare och råare. Det skall dock sägas att Cronenberg är kung! (9/15)
JaquesLeConte (Anmäl)   4/6 2016
Många intressanta idéer och den har en ganska skön stämning. Dock är Craig Scheffer ett totalt karisma-vakuum för mig, vilket drar ner betyget.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Nightbreed