Nightcrawler

Originaltitel: Nightcrawler
Regissör:Dan Gilroy
Utgivningsår:2014

Om Nightcrawler:

Lou Bloom är en målmedveten ung man som i sin desperata jakt på arbete hittar en grupp frilansande fotografer som filmar bilolyckor, eldsvådor, mord och annan förödelse. Han slår sig in i den livsfarliga världen av ”nightcrawling” – där varje polissiren är en skänk från ovan och offer omvandlas till dollar och cent.

Titel: American Psycho
Regissör: Howard Franklin
År: 1992
Genre: Thriller
Med obeväpnat öga

Jake Gyllenhaal, Riz Ahmed, Rene Russo, Bill Paxton, Ann Cusack, Kevin Rahm, Michael Hyatt, Price Carson, Rick Chambers, Holly Hannula, Carolyn Gilroy, Marco Rodríguez, Manuel Lujan, Chad Guerrero

Dan Gilroy

Drama, Kriminalare, Thriller

Recension Nightcrawler

- grönaskor sätter betyg 4 och skriver:
Jake Gyllenhaal tar sig an rollen som sociopat i Dan Gilroys regidebut NIGHTCRAWLER – och han gör det fenomenalt bra. Som frilansande fotograf jagar han efter de blodigaste och mest chockerande bilderna från olycksplatser i ett nattsvart Los Angeles. Jake Gyllenhaals karaktär Lou Bloom blinkar bara fyra gånger i denna film (av de 116 minuter han syns i bild). Ett trick som Gyllenhaal tagit med sig...

Recension av Nightcrawler - Läs hela!

Filmnummer: 112030
Diskussioner om Nightcrawler  (0 diskussioner)
Kommentarer om Nightcrawler (196 st)
stgurgel (Anmäl)   4/3 2018
Helt utan subtilitet men snygg och med en rolig insats av Jake
Filmfantast86 (Anmäl)   4/10 2017
Riktigt bra film
Pingstpastorn (Anmäl)   17/3 2017
Varför? Varför? VARFÖR I HELA FRIDENS NAMN FÅR JAKE GYLLENHAAL GÖRA FILM ÖVER HUVUD TAGET?????? Han är en totalt värdelös skådespelare som lyckas få Steven Seagal att framstå som sin generations Al Pacino. Här lyckas Gyllenhall ta mej tusan till och med få Ben Affleck och Kevin Costner att framstå som bra!
Sarakin76 (Anmäl)   26/2 2017
En ny favorittfilm. Gyllenhaal er lysende.
92axha10 (Anmäl)   13/1 2017
Den här filmen drivs helt av Jake Gyllenhaals prestation. Han är riktigt bra här, man bara väntar på att han ska flippa ur helt. Det faktum att sådana här människor existerar gör inte filmen mindre kuslig.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Nightcrawler
Se filmen