Nighthawk

Originaltitel: Stealth Fighter
Regissör:Jim Wynorski
Utgivningsår:1999

Om Nighthawk:

Under ett hemligt uppdrag i Nicaragua, med målet att nattetid bomba kokainfält med stealth-flygplan, försvinner stridspiloten Owen Turner sedan hans flygplan träffats av fientlig luftvärnseld. Han skrivs officielt som dödad i strid. Flera år senare blir ett F-117 Nighthawk stulet från en amerikansk militärbas. Samma dygn förlorar amerikanska försvaret kontakten med en av sina atomubåtar utanför Sydafrikas kust. Det visar sig att Owen Turner inte dog under sitt uppdrag flera år tidigare - han började istället arbeta för den ökände vapenhandlaren Menendez. Menendez kräver att USA:s regering ska frisläppa ett stort antal "politiska" fångar, annars kommer den försvunna ubåten att vara deras minsta problem. Det amerikanska försvaret inser att den ende som kan förhindra en katastrof är Owen Turners rival och tidigare kollega - stridspiloten Ryan Mitchell, som var med honom i attacken natten då han försvann.

Titel: Black Thunder
Originaltitel: Black Thunder
Regissör: Rick Jacobson
År: 1998
Genre: Drama, Action
Black Thunder

Ernie Hudson, William Sadler, Ice-T, Andrew Divoff, Erika Eleniak, Costas Mandylor, John Enos III, Steve Eastin, Alex Meneses, Tommy 'Tiny' Lister

Lenny Juliano

Action

Diskussioner om Nighthawk  (0 diskussioner)
Kommentarer om Nighthawk (9 st)
Bumbi78 (Anmäl)   23/9 2015
Ett helt hopplöst försök till action där Wynorski åtm lyckats samla ihop ett ordentligt gäng gamla skådisar på dekis. Ice-t är skurken och han gör sin roll med sån inlevelse att man vill kräkas lite.
dudson (Anmäl)   23/7 2013
En riktigt b film helt klart! men en satans underhållande sådann" med en galen Ice-T som bombar allt och alla#) sen Andrew Dividoff som slemmig kostymnisse med storhetsvansinne.+mycket allvarliga miner och även en ubåt i trubbel.
Waldo Trumbull (Anmäl)   6/12 2012
Usel standardaction. Alla de vanliga klichéerna utan tillstymmelse till originalitet, på det hela taget en fullständigt onödig film.
arvidsollenby (Anmäl)   24/11 2011
Bättre än väntat, brukar inte gilla Wynorskis "stock-footage-action" så mycket, men denna har sin charm.
Xeno (Anmäl)   5/1 2006
Lysande!