No Country for Old Men

Originaltitel: No Country for Old Men
Regissör:Joel Coen, Ethan Coen
Utgivningsår:2007

Om No Country for Old Men:

En jägare gör en upptäckt han inte borde ha gjort - knark, några lik, och två miljoner dollar - och detta förföljer honom från Rio Grande genom Texas.
Se filmen på iTunes

Regissör: Michael Winterbottom
År: 2010
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller, Western
The Killer Inside Me

Tommy Lee Jones, Javier Bardem, Josh Brolin, Woody Harrelson, Kelly Macdonald, Garret Dillahunt, Barry Corbin, Beth Grant, Tess Harper, Stephen Root

Joel Coen, Ethan Coen

Drama, Kriminalare, Thriller, Äventyr

Recension No Country for Old Men

- Laszlo Kovacs sätter betyg 5 och skriver:
Bröderna Coen har i alla sina filmer framgångsrikt beskrivit meningslösa projekt. "Barton Fink" från 1991 har hittills varit mest intressant om hur stackars Barton som hyllad broadwayförfattare ska göra karriär i Hollywood. Den filmen har faktiskt äntligen överträffats.

Recension av No Country for Old Men - Läs hela!

Med i listor: Äventyr Top 50, 2000-tal Top 50, Drama Top 50, Filmtipsets Topp 250, Kriminalare Top 50, Norrköping Filmfestival Flimmer 2008, Oscars, Stockholm XVIII, Thriller Top 50
Diskussioner om No Country for Old Men  (0 diskussioner)
Kommentarer om No Country for Old Men (1133 st)
goeran (Anmäl)   23:55 31/7
Vilket otroligt skräp; varför ser jag någonsin nutida Hollywoodfilmer?
Megalon (Anmäl)   23:24 17/6
Grymt bra thriller. Riktigt mörk. Alla beslut i filmen är inte helt genomtänkta, men stämningen är riktigt bra och spänningen är så tät att man kan ta på den. Riktigt bra skådespel dessutom. Klart värd 4/5.
Rai (Anmäl)   15:05 9/1
Gillar filmen, bra!!
RustyFilm (Anmäl)   4/12 2017
En mycket blodig thriller, men det som sätter prägel på det hela är den genomgående stämningen (en cool nedstämd och dyster stämning). Tyst, lugnt och stilla med väl utmejslade karaktärer. Ett bra exempel på väl mejslad karaktär är den psykopatiske mördartypen Anton Chigurh (Javier Bardens). Han är galet obehaglig och har bl.a. en fascinerade gasdriven koslaktar-moj i sin verktygslåda. Jag erkänner att jag blir förvirrad i slutet. Måste kanske se om för att ”kunna knyta ihop påsen”. Trots det långsamma tempot kan Bröderna Coen trassla till det ibland.
Nalleman (Anmäl)   30/11 2017
Kort och gott: BRA!