No Retreat, No Surrender 2

Originaltitel: No Retreat, No Surrender 2
Regissör:Corey Yuen
Utgivningsår:1987

Om No Retreat, No Surrender 2:

Kickboxaren Scott Wylde åker till Kambodja för att rädda sin flickvän från ryska och vietnamesiska trupper.

Titel: Kickboxer III - Dödande slag
Regissör: Sammo Hung Kam-bo
År: 1986
Genre: Drama, Action, Krig
Eastern Condors

Hwang Jang-lee, Matthias Hues, Cynthia Rothrock, Loren Avedon, Max Thayer, Patra Wanthivanond

Maria Elena Cellino, Roy Horan, Keith W Strandberg

Äventyr

Raging ThunderKarate Tiger 2 No Retreat, No Surrender 2: Raging Thunder

USA, Hongkong
Diskussioner om No Retreat, No Surrender 2  (0 diskussioner)
Kommentarer om No Retreat, No Surrender 2 (12 st)
Bumbi78 (Anmäl)   12/4 2013
Vilka trista betyg. Har inget med den trista föregångaren att göra, utan lånar troligtvis bara namnet. Här bjuds det på en ripoff på rambo med djungeraffel, fighting och mer än lovligt korkade repliker. Vissa scener är skönt våldsamma och over-the-top. Den hade kanske vunnit på att kortas en aning, men visst är det befriande att kolla sån här skit emellanåt.
Sture Stenhög (Anmäl)   21/4 2012
Det här måste ju faktiskt vara nåt slags rekord på området uppföljare som har absolut ingenting med föregångaren att göra, alla skådespelare och karaktärer är utbytta (inte ens Bruce Lees spöke dök upp till min stora besvikelse), man refererar inte på nåt sätt till föregångaren, och handlingen påminner inte det minsta om handlingen i första filmen. Så vad är egentligen beröringspunkterna, att allt är väldigt dumt och alla karaktärer är väldigt störande? Det är väl iaf dessa punkter som garanterar filmen dess uselhet. Det känns lite som att hela filmen är en enda lång tävling i vem utav våra tre hjältar som lyckas bli mest hatad av publiken, för min del blev nog svaret Terry, men de andra två dolmarna gav henne en rejäl match. De hade gärna fått slänga alla tre i krokodildammen. Det finns dessutom inte en enda replik i filmen som inte är totalt värdelös, eller ingenting alls överhuvudtaget som inte är helt värdelöst när jag tänker på saken. Jag trodde faktiskt inte att man skulle klara av att matcha uselheten från första filmen, men den uppgiften klarade de ju med bravur. Starkt jobbat, ettan kunde inte vara mer klar
menschenfeind (Anmäl)   22/2 2012
Har inget alls att göra med första filmen, utan här vankas det Rambo-kopia i stället. Ganska hyfsad sådan, även om det bitvis är rätt ointressant och skådespeleriet från de flesta inblandade inte direkt övertygar. Fighterna är schyssta när de väl är med, och Rothrock är bra som vanligt. Intressant med Khmer Rouge-flörtarna, får Rambo III att nästan verka sansad med sin talibanhistoria.
Ragatan (Anmäl)   22/2 2012
Skräp. Har inget med första filmen att göra och kampsporten får ge vika för en trist story om österländsk politik.
dudson (Anmäl)   2/9 2010
Ja Filmen är en Usel uppföljare...En Salig Röra av all som inte är Bra!(