Noah

Originaltitel: Noah
Regissör:Darren Aronofsky
Utgivningsår:2014

Om Noah:

Noa får uppenbarelser om en kommande syndaflod som ska rena världen från det förfall som har tagit över. Han får i uppdrag från Gud att bygga en ark och ge livet på jorden en ny början, men brottas med tvivel på om människan verkligen är värd det.
Se filmen på iTunes

Regissör: Kevin Reynolds
År: 1995
Genre: Action, Thriller, Äventyr, Science Fiction
Waterworld

Russell Crowe, Jennifer Connelly, Ray Winstone, Anthony Hopkins, Emma Watson, Logan Lerman, Douglas Booth, Leo McHugh Carroll, Nick Nolte (röst), Mark Margolis (röst), Kevin Durand (röst), Marton Csokas, Madison Davenport, Nolan Gross, Gavin Casalegno

Darren Aronofsky, Ari Handel

Drama, Action, Äventyr, Fantasy

Recension Noah

- Ejdetjejen sätter betyg 3 och skriver:
Historien om när en ensam man leds till sitt livs viktigaste beslut, att lyda sin skapare och utplåna hela mänskligheten eller stå emot order genom rädda sig själv och sin familj från det brutala ödet. En mans kamp om att besluta vad som är rätt och fel. Filmen som rent visuellt fångar ens uppmärksamhet från första scenen, med episka vyer och färgsprakande scener med ett fantastisk visuellt tema, men...

Recension av Noah - Läs hela!

Med i listor: Gamla testamentet
Diskussioner om Noah  (0 diskussioner)
Kommentarer om Noah (193 st)
HerrNenne (Anmäl)   29/12 2018
Börjar faktiskt riktigt bra med en ganska löjlig men ändå köpbar premiss. Efter tidshoppet blir det istället generiskt fantasykrig och naturkatastroffilm för att stranda i ett virrvarr av irriterande karaktärer, osympatiska karaktärer och en film som inte vill säga något utan lämna alla tittare nöjda. Jag gillar ändå Crowe som ger filmen en seriös tyngd den behöver.
Rai (Anmäl)   11/11 2018
Passar inte mig....
Ima_Tree (Anmäl)   15/9 2018
Skådisarna och det intressanta i den bibliska historien höjer den till två. Men det är även kombinationen av det bibliska med hollywoodsk krydda som sänker den dit.
Rele (Anmäl)   5/6 2018
En egen version av bibelns Noa. Flera duktiga skådespelare och bra manus gör att jag ger en stark trea.
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
ingen höjdare