Noble House

Originaltitel: Noble House
Regissör:Gary Nelson
Utgivningsår:1988

Om Noble House:

Ian Dunross är Tai-Pan över Noble House. Tai-Pan är kinesiska för "Högsta Ledaren" och Noble House är den äldsta och största huset när det gäller handel även om den nu lider av ekonomiska problem. Dunross värsta fiende Quillan Gornt försöker med alla medel att bringa Noble House bankrutt.

Titel: Tai-Pan
Regissör: Gene Saks
År: 1969
Genre: Komedi
Kaktusblomman
Titel: Dessa fantastiska män i sina flygande maskiner
Originaltitel: Those Magnificent Men in Their Flying Machines, or How I Flew from London to Paris in 25 hours 11 minutes
Regissör: Ken Annakin
År: 1965
Genre: Komedi, Action, Äventyr
Dessa fantastiska män i sina flygande maskiner
Titel: The Horse Boy
Regissör: Arne Lifmark
År: 1982
Genre: Kriminalare
Polisen som vägrade svara

Denholm Elliott, Pierce Brosnan, Tia Carrere, Gordon Jackson, Deborah Raffin, Ben Masters, John Rhys-Davies, Lisa Lu, Damien Thomas, Julia Nickson, Edward Petherbridge

Drama, Action, Äventyr, Mini-serie

Diskussioner om Noble House  (0 diskussioner)
Kommentarer om Noble House (5 st)
Hypostas (Anmäl)   14/2 2014
Mysig miniserie, och även om några av de asiatiska birollerna är dåligt spelade klichéer så är Pierce Brosnan suverän i huvudrollen och John Rhys-Davies är som vanligt en härlig "skurk". En del lite sega romanser, men det ekonomiska rävspelet och den historiska bakgrunden är desto mer fascinerande.
Philips (Anmäl)   4/8 2010
80-talsnostalgi av det bättre slaget.
Mara Jade (Anmäl)   28/7 2007
Remington Steele & James Bond i all ära men personligen anser jag att Pierce Brosnan är alla bäst som Ian Dunross i Noble House, en av de bästa miniserier som någonsin har gjorts.
Steinman (Anmäl)   29/3 2006
Jag vill se den igen (varför släpps den inte på dvd?)! Önskar att man hade spelat in den när den gick på trean för en herrans massa år sen.
Mara Jade (Anmäl)   21/11 2004
En suverän miniserie efter en väldigt bra bok. Noble House hoppas jag att de släpper på dvd i framtiden...