Nobody's Fool

Originaltitel: Nobody's Fool
Regissör:Robert Benton
Utgivningsår:1994

Om Nobody's Fool:

Skildring av en småstadsförlorare och hans lika sorgliga gäng. Efter att vänt ryggen åt sin riktiga familj många år tidigare får han åter kontakt med sin vuxne son och sonson.

Titel: Garden State
Regissör: Peter Weir
År: 1981
Genre: Drama, Äventyr, Krig
Gallipoli

Melanie Griffith, Bruce Willis, Jessica Tandy, Paul Newman, Philip Seymour Hoffman, Philip Bosco, Pruitt Taylor Vince, Josef Sommer, Gene Saks, Dylan Walsh, Alexander Goodwin, Jay Patterson, Margo Martindale

Richard Russo, Robert Benton

Drama

Diskussioner om Nobody's Fool  (0 diskussioner)
Kommentarer om Nobody's Fool (16 st)
Ojhda (Anmäl)   11/2 2014
Tappar lite lite mot slutet, når ändå upp till en fyra på grund av de väldigt välspelade härliga karaktärerna och deras relationer mellan varandra, då speciellt Newman / Willis! Ett nöje att hänga med i konversationerna i den snöiga lilla staden. Riktigt mysig film! Bevisar åter och åter att Paul Newman är en av tidernas bästa men även Willis gör det riktigt bra, kul att se han i en sådan roll!
ClintanTheKing (Anmäl)   13/10 2013
En varm och mysig film där Newman visar att han kunde prestera på högsta nivå även när han närmade sig 70. Newman ÄR den här filmen från början till slut. Övrigt skådespel håller också bra klass.
jonbo (Anmäl)   6/7 2013
Se den för skådespelet, historien är inte lika viktig,
MaxMackan (Anmäl)   3/2 2013
Typisk trea. Kompent utan att sticka ut. Paul Newman är mycket bra och det är överlag en imponerande ensamble som alla sköter sig utmärkt.
Sture Stenhög (Anmäl)   2/2 2013
En väldigt trevlig film. Jag är lite svag för den här sortens film där man på ett väldigt anspråkslöst sätt bjuder på en inblick i livet i småstads-Amerika. Skådespelarna sköter sig bra, och i synnerhet Paul Newman är sevärd i huvudrollen, men det är också mycket underhållande att se Philip Seymour Hoffman i en osympatisk biroll. Allt är tyvärr lite för tillrättalagt dock, och det känns aldrig för en sekund som att man faktiskt tittar på riktiga människor. Men trivselfaktorn fäller avgörandet denna gång och det blir därför en svag trea
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Nobody's Fool