Nocturnal Animals

Originaltitel: Nocturnal Animals
Regissör:Tom Ford
Utgivningsår:2016

Om Nocturnal Animals:

En kvinna vid namn Susan får ett utkast till en bok från sin exman, som vill veta vad hon tycker. Boken, som fått titeln "Nocturnal Animals", kretsar kring en man vars familjesemester blir till en våldsam och dödlig upplevelse.

Titel: Nightcrawler
Titel: Whiplash
Originaltitel: Whiplash
Regissör: Damien Chazelle
Whiplash

Amy Adams, Jake Gyllenhaal, Michael Shannon, Aaron Taylor-Johnson, Isla Fisher, Ellie Bamber, Armie Hammer, Karl Glusman, Robert Aramayo, Laura Linney, Andrea Riseborough, Michael Sheen, India Menuez, Imogen Waterhouse, Zawe Ashton, Jena Malone

Tom Ford

Drama, Thriller

Diskussioner om Nocturnal Animals  (0 diskussioner)
Kommentarer om Nocturnal Animals (55 st)
supermancover (Anmäl)   18:58 17/3
Musiken är otrolig.
RustyFilm (Anmäl)   19/12 2017
De osmakliga inledande ”oversized” scenerna kunde jag va utan. Men det utvecklas till en mycket fantasieggande dramathriller berättad som en historia som utspelas i en historia (eller var det kanske tre historier). Det handlar om kärlek, svek, hämnd och våld. Tom Ford (regi och filmmanus) är helt klart en snitsare på att bildifiera känslor. På skådespelarsidan är Michael Shannons biroll som den förtörnade sheriffen Bobby min favorit. Jack Gyllenhaals dubbeljobb som mjukistyperna Tony och Edward bör också nämnas (det här var lite förvirrande ett tag men det klarnade).
Bumbi78 (Anmäl)   26/11 2017
Hypad film som jag antagligen hade lite för stora förväntningar på. Mångbottnad med olika handlingar där faktiskt Amy Adams ramhandling funkade bäst för mig. Texas-scenariot var välskrivet, men fullt av gammal skåpmat. Gillade dock slutet.
arruba (Anmäl)   13/11 2017
En situation jag kan tänka mig många drömmer mardrömmar om, att dessutom göra scenen så oerhört kraftfull och utdragen gör inte saken bättre. Nocturnal Animals stannar kvar i psyket tack vare dess välskrivna scener.
stgurgel (Anmäl)   18/10 2017
En mycket dålig film som bara blir ännu sämre av att vara inknölad i en ramhandling, även om ramhandlingen i sig var betydligt intressantare. Men på det här sättet blev det bara skräp av den också
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Nocturnal Animals