Nokas

Originaltitel: Nokas
Regissör:Erik Skjoldbjærg
Utgivningsår:2010

Om Nokas:

Norskt kriminaldrama som porträtterar Norges genom tiderna mest spektakulära rån där elva beväpnade rånare ockuperar värdedepån i Stavanger under tjugo minuter och kommer iväg med ett byte på 57 miljoner norska kronor.

Titel: The Town
Regissör: Richard Linklater
År: 2006
Genre: Drama, Komedi, Romantik
Fast Food Nation

Tov Sletta, Frode Winther Gunnes, Morten Håland, Geir Høyseth, Morten Larsen, Marit Synnøve Berg, Jeton Jajovski, André Eriksen

Christopher Grøndahl

Drama, Kriminalare

08:17

Norge
Diskussioner om Nokas  (0 diskussioner)
Kommentarer om Nokas (26 st)
Gordyal (Anmäl)   22:07 17/2
Knappt ett enda rätt. Mycket tråkigt berättat, dramaturgiskt kasst, klena skådisar och ingen som helst spänning. Svårt att se vad som räddar denna film från en etta, men jag blev väl inte tillräckligt irriterad, (4-/15)
Snah (Anmäl)   24/5 2018
Intressant men man lämnas lite i sticket.
Filmfantast86 (Anmäl)   21/10 2017
Realistisk men ganska intentsägande
filmfreak1 (Anmäl)   17/3 2015
Framställer norrmän i sina sämre dagar.
Volbeat (Anmäl)   23/9 2012
Borde inte poliserna kunnat ta fatt i rånarna mycket tidigare med tanke på att det tar typ 100 år för dom att komma in i banken från början? Varför ringde dom inte andra poliser i andra städer som kunde hjälpa dom när dom själv var underbemannade? Man fick dessutom ingen fördjupning av varken rånarna eller poliserna så man fattade inte tycke för någon speciell överhuvudtaget. Nej denna filmen var tråkig helt enkelt, saknade spänningsmoment dessutom. Nej en solklar 1:a tyvärr
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Nokas