Mellan raderna

Originaltitel: Doubles vies
Regissör:Olivier Assayas
Utgivningsår:2018

Om Mellan raderna:

Alain är en framgångsrik förläggare i Paris. Han har samarbetat med författaren Leonard i många år och de är nära vänner. Därför blir det extra jobbigt när Alain måste meddela Leonard att hans nya manus är för dåligt för att ge ut. Något som Alains fru inte håller med om. Hon är övertygad om att det här är Leonards stora mästerverk …

Guillaume Canet, Juliette Binoche, Vincent Macaigne, Christa Théret, Nora Hamzawi, Pascal Greggory, Laurent Poitrenaux, Sigrid Bouaziz, Lionel Dray, Nicolas Bouchaud, Antoine Reinartz, Violaine Gillibert, Olivia Ross

Olivier Assayas

Komedi

Non Fiction, Non-Fiction, Double Lives

Frankrike
Diskussioner om Mellan raderna  (0 diskussioner)
Kommentarer om Mellan raderna (2 st)
goeran (Anmäl)   21:04 13/4
Olivier Assayas nya film Doubles vies (svensk titel Mellan raderna) är både tankeväckande och underhållande; intelligent och sofistikerad och väldigt typiskt fransk. Skådespelarna, med Juliette Binoche i spetsen, spelar alla sina roller med inlevelse och ger verkligen trovärdighet åt storyn. Betyg 3.
Tonti (Anmäl)   19:02 31/3
Helt okej trevligt, men lite väl navelskådande med Binoche-skämtet och allt. Hela digitaliseringstemat är också så övertydligt gestaltat. Men bra flyt i dialogen och kul att se Rohmer-veteranen Pascal Greggory igen.