Nördskolan

Originaltitel: School for Scoundrels
Regissör:Todd Phillips
Utgivningsår:2006

Om Nördskolan:

Roger är en ganska ordinär kille som tjänar sitt uppehälle som parkeringsvakt och är på avstånd förälskad i hans drömmars tjej. Hans självförtroende tillåter inte annat än det avståndet, men när han beslutar sig för att försöka ge sig själv chansen att vinna hennes hjärta, anmäler han sig till en kurs för att råda bot på det dåliga självförtroendet. Allt blir väldigt besvärligt när kursläraren själv visar sig ha siktet inställt på samma tjej.

Titel: Anger Management
Regissör: John Hamburg
År: 2016
Genre: Komedi
Why Him?

Jon Heder, Billy Bob Thornton, Jacinda Barrett, Todd Louiso, Michael Clarke Duncan, Horatio Sanz, Sarah Silverman, David Cross, Ben Stiller, Matt Walsh, Luis Guzmán, Jack Kehler, Dan Fogler, Omar J Dorsey, DeRay Davis

Todd Phillips, Scot Armstrong

Komedi

Diskussioner om Nördskolan  (0 diskussioner)
Kommentarer om Nördskolan (116 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   25/10 2017
spiel mit mir (Anmäl)   6/12 2015
Jon Heder är en av mina favoriter medan Thornton är motsatsen. Tyvärr lyckas inte Heder väga upp. Manuset är inte så tokigt egentligen, men Heder är inte så rolig som han har kapacitet att vara och Thornton är mest slemmig och trist. Tycker inte att den har några likheter öht med Napoleon Dynamite som någon föregående tyckte.
Krille80 (Anmäl)   5/12 2014
John Heder kör en liknande "Napoleon Dynamite"roll och Billy Bob Thornton fortsätter på sin senaste framgångsrika resa som elak jävel. Dom gör det dock så otroligt bra och det känns som manuset är skrivit exakt få dem båda då dialog och handling levereras riktigt skönt. Detta är en komedi som faktiskt får mig att skratta här och där. 4-
Bear (Anmäl)   25/5 2012
Typ 30 minuter slutscener...
Lux Lisbon (Anmäl)   21/5 2012
Lättsam tramshumor.