Northmen: A Viking Saga

Originaltitel: Northmen: A Viking Saga
Regissör:Claudio Fäh
Utgivningsår:2014

Om Northmen: A Viking Saga:

En grupp vikingar blir strandsatta bakom fiendens linjer vid kusten i Alba när deras vikingaskepp sjunker i en fruktansvärd storm. Deras enda chans att överleva är att korsa främmande och fientlig mark som de inte känner till.
Se filmen på Plejmo

Titel: Vikingdom
Originaltitel: Vikingdom
Regissör: Yusry Abd Halim
År: 2013
Genre: Action, Äventyr
Vikingdom

Ryan Kwanten, Ed Skrein, Charlie Murphy, Tom Hopper, James Norton, Leo Gregory, Ken Duken, Nic Rasenti, Johan Hegg, Anatole Taubman, Joe Vaz, Richard Lothian, Danny Keogh, Darrell D'Silva, Daniel Janks

Bastian Zach, Matthias Bauer

Action, Äventyr

Schweiz, Tyskland, Sydafrika
Med i listor: Vikingar
Diskussioner om Northmen: A Viking Saga  (0 diskussioner)
Kommentarer om Northmen: A Viking Saga (8 st)
deswhip (Anmäl)   00:15 20/2
B-action såklart. Faktiskt ganska bra utförande vad gäller filmandet, sceneriet, skådespeleriet och castingen. Storyn däremot är svag, liksom menlös, känns mer som en utdragen episod i en serie.
carre006 (Anmäl)   6/2 2017
gillar att de använder armborst=)
Engravadlax (Anmäl)   17/5 2015
Fäh.
DiMMU BoRGiR (Anmäl)   29/3 2015
Alltså visst - klart det här är en förmodad 1:a och kanske ska jag vara smågnöjd med det. Men kom igen... Enkel TV-film-action blir liksom inte bättre än det här. Våld och stereotypa karaktärer drar ner och förhållandevis bra skådespelare räddar. All in all - en typisk 2:a.
kervisch (Anmäl)   27/2 2015
3 av 5. Godkänd.