22 July

Originaltitel: 22 July
Regissör:Paul Greengrass
Utgivningsår:2018

Om 22 July:

Efter de förödande terrordåden i Norge 2011 söker en ung överlevare, de sörjande familjerna och resten av Norge rättvisa och ett sätt att läka såren.

Anders Danielsen Lie, Jonas Strand Gravli, Jon Øigarden, Maria Bock, Thorbjørn Harr, Seda Witt, Isak Bakli Aglen, Ola G Furuseth, Marit Andreassen, Øystein Martinsen, Valborg Frøysnes, Harald Nordmann, Anders Kulsrud Storruste, Monica Borg Fure

Paul Greengrass

Drama, Kriminalare, Thriller, Biografi

One of Us

Norge, Island, USA
Diskussioner om 22 July  (0 diskussioner)
Kommentarer om 22 July (17 st)
vonadel (Anmäl)   00:59 21/4
Helt ok. Gripande. Men, undrar om inte den andra spelfilmen är bättre. Tycker nog att det var lite störande att de pratade på engelska. 6/10
Stygga-Vargen (Anmäl)   01:31 6/2
Den här filmen borde ha varit 20-30 minuter kortare men annars är den bra och klart sevärd. Skådespelarna gör väldigt bra ifrån sig, särskilt han som spelar Breivik. Håller dock med bizon om att det låter dumt när norska skådisar snackar engelska. Svag 4:a.
Qus (Anmäl)   11:53 1/1
Helt klart en bra film. Brevik skådisen gjorde det magnifikt
bizon (Anmäl)   29/12 2018
Fasen har sett fel film, det var ju Erik Poppes film jag ville se. Denna var OK men norska skådespelare som talar engelska blir bara så fel.
Kayuzuzu (Anmäl)   5/11 2018
Helt okej film och att den var på engelska med norsk brytning störde mig inte så mycket som jag trodde att det skulle göra. Det som var synd var att de inte tog tillfället i akt att gå in djupare på offren när de hade en sån lång film. Men jag har förstått att det finns ytterligare en film som kanske tar upp saker från ett annat perspektiv. Hur som helst var den rätt välspelad och intressant och inte så smörig och sentimental som såna här filmer kan vara. Så en stark trea!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till 22 July