Nostalghia

Originaltitel: Nostalghia
Regissör:Andrej Tarkovskij
Utgivningsår:1983

Om Nostalghia:

Rysk alienerad författare reser i Italien tillsammans med vacker översättare för att följa i spåren av rysk 1700-talskompositör.

Titel: Tystnaden

Erland Josephson, Domiziana Giordano, Oleg Jankovskij

Tonino Guerra, Andrej Tarkovskij

Drama

Italien, Frankrike, Sovjetunionen
Diskussioner om Nostalghia  (0 diskussioner)
Kommentarer om Nostalghia (101 st)
BlackLodge (Anmäl)   18/11 2015
Snabbrecension: Skitsnygg och skittråkig.
lekke (Anmäl)   14/8 2015
Som det ofta kunde bli med Tarkan så dribblar han bort storyn så att man knappt fattar vad som utspelas framför en. Men det är ju otroligt att han kan hålla en trollbunden med sina hypnotiska bilder, världsklass. Borde utgöra huvudsaklig inspiration för många modehus A/W-kollektioner.
Ful_fisk (Anmäl)   25/4 2014
Men snälla rara Tarkovskij, vill du berätta något så berätta det! Ska det vara så jävla svårt? När du krånglar till det såhär blir det bara jobbigt. I synnerhet när filmen är så galet vansinnigt sinnessjukt jävla snygg. Man blir nästan lite sur när ett sådant massivt hantverk kastas iväg på ett manus som detta. Den första halvan verkade vara på väg någonstans, men framåt slutet så insåg man att det inte skulle leda någonstans överhuvudtaget. Synd, för här finns massvis med bra grejer.
AndreaFurberg (Anmäl)   19/4 2014
Eftersom jag förstod så lite känns det som jag måste ge den tre.
Darn (Anmäl)   25/11 2013
Många scener är magiska och blandas med ett tempot som är så där trollbindande att det är hur bra som helst. I övrigt lossnar inte särskilt mycket. Dialogsmässigt känns det inte lika underhållande och pratet blir mer som irriterande avbrott i det cinematiska konstverk som filmen trots allt är. Kanske känner jag heller inte till för mycket kring den eventuella självbiografiska aspekten som filmen innehar?
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Nostalghia