Not Another Teen Movie

Originaltitel: Not Another Teen Movie
Regissör:Joel Gallen
Utgivningsår:2001

Om Not Another Teen Movie:

Detta är inte en ny tonårskomedi. Det är alla tonårskomedier du kan tänka dig, samtidigt. Platsen för skådespelet är John Hughes High, döpt efter tonårsfilmens okrönte konung John Hughes. I centrum står som alltid den fula ankungen Janey, en hopplös tjej med glasögon, hästsvans och töntiga snickarbyxor. Skolans coolaste kille, Jake, tillika bejublad quarterback, slår vad med sina ännu coolare kamrater att han kan göra om Janey till skolans promqueen. Han motarbetas av skolans elakaste brud, hans syster Catherine, f.d. flickvännen och hejarklacksledaren Priscilla och Janeys bästa kompis, Ricky, som själv är förälskad i Janey.
Se filmen på Netflix

Regissör: Mel Brooks
År: 1993
Genre: Komedi
Robin Hood – karlar i trikåer

Chyler Leigh, Chris Evans, Jaime Pressly, Eric Christian Olsen, Mia Kirshner, Deon Richmond, Eric Jungmann, Ron Lester, Cody McMains, Sam Huntington, Joanna Garcia, Lacey Chabert, Samm Levine, Cerina Vincent, Beverly Polcyn, Ed Lauter, Paul Gleason, Mr T

Adam Jay Epstein, Buddy Johnson, Mike Bender, Andrew Jacobson, Phil Beauman

Komedi

Recension Not Another Teen Movie

- connya sätter betyg 1 och skriver:
Att göra en parodi kan inte vara någon tacksamm uppgift. På något vis måste det ju kännas som att hela filmen är ganska dömd att misslyckas; man kämpar med ett manus som på sin höjd kan vara hyfsat, man får använda sig utav mediokra skådespelare och man ska balansera på någon sorts gräns där man ska vara trogen det man gör parodi men samtidigt gör någonting roligt utav det. På något vis känns det som...

Recension av Not Another Teen Movie - Läs hela!

Med i listor: Parodier
Diskussioner om Not Another Teen Movie  (0 diskussioner)
Kommentarer om Not Another Teen Movie (505 st)
Stygga-Vargen (Anmäl)   6/2 2018
Det finns en del väldigt lyckade parodier men det här är inte en av dem.
Rai (Anmäl)   23/1 2018
Precis, inte en sån här film igen!!
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
BrutusBeefcake (Anmäl)   18/10 2016
När parodifilmer är dåliga är nog det något av det värsta man kan lida igenom sig och denna var verkligen svindålig. En anledning till varför man slutat se på tv, de har fan ingen smak alls. (2-/15)
Norpan0 (Anmäl)   15/10 2016
Inte jätterolig... men lite kul var den i alla fall när quarterbacken ska försöka vinna tönttjejens hjärta.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Not Another Teen Movie