Notes on a Scandal

Regissör:Richard Eyre
Utgivningsår:2006
Antal betyg:1981 betyg

Om Notes on a Scandal:

Barbara jobbar som lärarinna på en skola i medelklassens England. Hon lever ett liv i ensamhet med dagboken som sin enda konfidant. Men hennes värld förändras när Sheba kommer in i hennes liv. Som ny lärare på skolan tar Sheba alla med storm. En frisk fläkt bland rutiner, polyesterkläder och betonggråa väggar och Barbara tror hon hittat den själsfrände hon alltid sökt - tills hon upptäcker att Sheba har en affär med en av sina elever. Barbara tappar först fattningen, hennes perfekta lojala väninna har svikit henne, men inser sedan att hon kan använda hemligheten till sin fördel.

Titel: Little Children
Regissör: Duncan Tucker
År: 2005
Genre: Drama, Komedi, Äventyr
Transamerica

Judi Dench, Cate Blanchett, Bill Nighy, Emma Kennedy, Andrew Simpson (I), Tameka Empson, Alice Bird, Max Lewis, Syreeta Kumar, Joanna Scanlan, Philip Scott, Juno Temple, Michael Maloney, Tom Georgeson, Shaun Parkes, Anne-Marie Duff, Stephen Kennedy

Patrick Marber

Drama, Thriller

Storbritannien

Recension Notes on a Scandal

- crawler sätter betyg 3 och skriver:
Sheba Hart (Cate Blanchett) är ny bildlärare på en skola i London. Ung och vacker lyckas hon mer eller mindre omedvetet charma alla i sin omgivning. Alla utom Barbara Covett (Judi Dench), en gammal och bitter lärare som ingjuter respektförklädd skräck hos både elever och kollegor. Omständigheterna gör ändå att Sheba gradvis tyr sig till Barbara och det växer fram en vänskap mellan de två kvinnorna....

Recension av Notes on a Scandal - Läs hela!

Diskussioner om Notes on a Scandal  (0 diskussioner)
Kommentarer om Notes on a Scandal (154 st)
mammene (Anmäl)   17:02 6/3
Trots de bra skådespelarna så blev jag inte riktigt indragen. Ett är säkert Judi Dench är fenomenal här på att spela otäck och infiltrerande, får rysningar av människan, historien kändes väl så där.
Rai (Anmäl)   19/12 2018
Den här filmen är ju rätt ok...
Filmfantast86 (Anmäl)   25/10 2017
Duke Igthorn (Anmäl)   25/2 2017
Visst är det skådespelarna som gör filmen! Både Dench och Blanchett gör sina livs roller.
RustyFilm (Anmäl)   6/12 2016
Ett starkt och gripande relationsdrama. Cate Blanchett lyser i sin roll som Sheba. Judi Dench lyser även hon i sin roll som Barbara men med en annan sorts strålar. Historien som berättas är intelligent uppbyggd. Ja det hela är helt enkelt mycket bra.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Notes on a Scandal
Se filmen