Betyg idag: 1 162 Besökare idag: 4 078

Originaltitel: Notting Hill
Regissör:Roger Michell
Utgivningsår:1999

Om Notting Hill:

Frånskilde och helt vanlige engelsmannen William Thacker äger en liten, pittoresk bokhandel i Notting Hill, London. Han bor inte långt därifrån, tillsammans med sin inneboende, den minst sagt originelle walesaren Spike. En helt vanlig dag kommer en av världens största filmstjärnor, Anna Scott, in i bokhandeln, och efter det blir ingenting sig likt för vare sig henne eller William.

Titel: Love Actually
Originaltitel: Love Actually
Regissör: Richard Curtis
År: 2003
Love Actually
Titel: Fyra bröllop och en begravning
Originaltitel: Four Weddings and a Funeral
Regissör: Mike Newell
År: 1994
Genre: Drama, Komedi, Romantik
Fyra bröllop och en begravning
Titel: Pretty Woman
Originaltitel: Bridget Jones's Diary
Regissör: Sharon Maguire
År: 2001
Bridget Jones dagbok
Titel: När Harry träffade Sally...
Originaltitel: When Harry Met Sally...
Regissör: Rob Reiner
År: 1989
Genre: Drama, Komedi, Romantik
När Harry träffade Sally...

Hugh Grant, Julia Roberts, Rhys Ifans, Emma Chambers, Hugh Bonneville, Tim McInnerny, Gina McKee, James Dreyfus, Richard McCabe, Dylan Moran, Alec Baldwin, Mischa Barton, Emily Mortimer, John Shrapnel, Sanjeev Bhaskar, Samuel West, Roger Frost

Richard Curtis

Drama, Komedi, Romantik

Storbritannien, USA

Recension Notting Hill

- ausa sätter betyg 4 och skriver:
Tänk dig att livet går sin gilla gång. Du jobbar, äter, sover, umgås med vänner, jobbar, äter, sover och så vidare. Men så en dag – en helt vanlig dag inte olik alla andra vanliga dagar – kliver en megastjärna in på jobbet och sen är ingenting som det brukar vara. Precis det här händer William Thacker (Hugh Grant). Han är en frånskild engelsman som lever i stadsdelen Notting Hill i London. En dag...

Recension av Notting Hill - Läs hela!

Diskussioner om Notting Hill  (0 diskussioner)
Kommentarer om Notting Hill (777 st)
Hans Moleman (Anmäl)   20:18 1/9
Får en svag trea. Snyggt gjord med klassiskt manus.
yrkeschaufföre (Anmäl)   04:15 8/7
Tål att ses ofta...
Rai (Anmäl)   20:25 14/2
Jag avskyr Hugh Grant! Han får mig att må illa och jag avskyr den här filmen som får mig att må illa. Jäkla trams!!!
yrkeschaufföre (Anmäl)   6/11 2017
Jag har sett den så många gånger att jag knappt behöver titta, jag kan varje scen och nästan alla repliker. Men jag såg den igen. En klar favorit i genren.
Sunken25 (Anmäl)   21/12 2016
Notting Hill är en mycket trevlig film som man borde se, den är välskriven och mycket träffsäkra skådisar. Hugh Grant är ingen favorit hos mig men det finns undantag och denna är en av de undantagen.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Notting Hill