In Time

Originaltitel: In Time
Regissör:Andrew Niccol
Utgivningsår:2011

Om In Time:

I en inte alls för avlägsen framtid har forskningen kommit så pass långt att man har kunnat stänga av genernas åldrade. Tiden är nu valutan i världen och den rike kan leva för alltid medan de fattiga får byta in vad de äger för att förlänga sin odödlighet. En ung fattig kille får tag på en förmögenhet av tid men är inte snabb nog att hjälpa sin äldre döende mor. Han blir då jagad av den korrupta polisstyrkan, känd som 'Time Keepers'.

Titel: The Island
Regissör: Neil Burger
År: 2014
Genre: Action, Äventyr, Science Fiction
Divergent

Justin Timberlake, Amanda Seyfried, Cillian Murphy, Alex Pettyfer, Vincent Kartheiser, Olivia Wilde, Matt Bomer, Johnny Galecki, Collins Pennie, August Emerson, Bella Heathcote, Toby Hemingway, Yaya DaCosta, Will Peltz, Rachel Roberts (III), Ethan Peck

Andrew Niccol

Thriller, Science Fiction

Recension In Time

- annihilat0r sätter betyg 3 och skriver:
”In Time” är från början en fascinerande och intressant idé, från de flesta perspektiv. Tid är lika fånigt som pengar. Och pengar är lika fånigt som tid, ju. Regissören Andrew Niccol kritiserar det monetära systemet, där allt kretsar om pengar. Samhället vi lever i.

Recension av In Time - Läs hela!

Diskussioner om In Time  (0 diskussioner)
Kommentarer om In Time (333 st)
snubbel (Anmäl)   15/7 2018
Ett filmkoncept om tid där tittaren aldrig ges möjlighet att få någon som helst tidsuppfattning... totalt magplask!
Frankish (Anmäl)   10/12 2017
För de som gillar en typisk actionfilm är det här nog trevligt, men det gör ju inte jag (så jag är väl en idiot som ändå ger mig på dem titt som tätt). Det springs en hel del i filmen och hjältarna vill världen väl, inget fel i det. Alla är smala, heteronormativa och de flesta lite hollywoodsnygga - resultatet är trist. I det stora hela är filmen väldigt fattig och torrtuggad. Det politiska budskapet landar mycket kantigt. 2,5 och jag avrundar nedåt.
consumedmind (Anmäl)   23/11 2017
Suverän film, grym på alla sätt! :)
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
yrkeschaufföre (Anmäl)   9/4 2017
OK inte riktigt min typ av film, jag ägnade den inte riktigt 100% det tog mig ungefär halva filmen å inse att den söta tjejen var Amanda Seyfried.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till In Time
Se filmen