Nowhere Boy

Originaltitel: Nowhere Boy
Regissör:Sam Taylor-Johnson
Utgivningsår:2009

Om Nowhere Boy:

John Lennon från hans skoldagar i Liverpool fram tills att det är dags för avfärd till Hamburg för det nyfödda The Beatles. Filmen baseras på boken "Imagine This: Growing Up With My Brother John Lennon" skriven av John Lennons halvsyster, Julia Baird.
Se filmen på CDON

Regissör: Marc Munden
År: 2008
Genre: Drama, Krig
The Devil's Whore

Aaron Taylor-Johnson, Kristin Scott Thomas, David Threlfall, Josh Bolt, Ophelia Lovibond, David Morrissey, Anne-Marie Duff, Sam Bell, Jack McElhone, Thomas Brodie-Sangster, James Johnson

Matt Greenhalgh

Drama, Biografi

Storbritannien, Kanada

Recension Nowhere Boy

- frienatic sätter betyg 2 och skriver:
Nowhere boy försöker inrikta sig på människan John Lennon istället för myten John Lennon men lyckas inte särskilt bra i denna film om legendens uppväxt. Melodram och diskbänksrealism blandas till en såpig sörja som skildrar Lennons liv innan han blev en av världens kändaste personer. Filmen är baserad på en bok skriven av Lennons halvsyster Julia Baird och följer Lennons uppväxt hos sin moster...

Recension av Nowhere Boy - Läs hela!

Diskussioner om Nowhere Boy  (0 diskussioner)
Kommentarer om Nowhere Boy (78 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   25/10 2017
RustyFilm (Anmäl)   6/12 2016
Källinformationen till filmen lär komma från boken ”John Lennon – Min bror” skriven av Johns halvsyster Julia Baird (ej läst av mig). Handlingen är förlagd till tiden då John bildade bandet The Quarrymen och slutar när grabbarna drar väg till Hamburg för första gången och bildar The Beatels. Filmens huvudkaraktärer är förutom John själv ”mammorna” Mimi och Julia (systrar). Alla tre karaktärerna spelas strålande av Aaron Johnson (John), KristinScott Thomas (Mimi) och Anne-Marie Duff (Julia). Mycket sevärt
Stygga-Vargen (Anmäl)   1/10 2016
Väldigt bra och välspelat drama med mycket bra musik.
Astrojacob (Anmäl)   17/9 2015
Trots många oriktigheter och fel så gillade jag berättarstilen som beskriver "vad som kanske" skedde innan Beatles. Svag Fyra.
Rockbabydoll (Anmäl)   31/8 2014
Överaskande väl skildrade personporträtt, juste bildspråk och smart del av Lennons liv att lyfta fram. Brilliant i relationsuttrycken.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Nowhere Boy
Se filmen