NSU - hatets underjord

Originaltitel: Mitten in Deutschland: NSU
Regissör:Züli Aladag, Florian Cossen, Christian Schwochow
Utgivningsår:2016

Om NSU - hatets underjord:

Den tyska nynazistiska terrorgruppen NSU tros bland annat ligga bakom morden på nio personer med utländsk bakgrund och en polis mellan 2000 och 2007. Denna miniserie berättar historien ur förövarnas, offrens och utredarnas synvinkel.

Anna Maria Mühe, Albrecht Schuch, Sebastian Urzendowsky, Almila Bagriacik, Uygar Tamer, Tom Schilling, André Hennicke, Florian Lukas, Sylvester Groth, Liv Lisa Fries, Florian Stetter, Orhan Kilic, Martin Baden

Rolf Basedow, Jan Braren, Christoph Busche, Peter Schwarz, Semiya Simsek, Laila Stieler, Thomas Wendrich

Drama, Kriminalare

Tyskland
Diskussioner om NSU - hatets underjord  (0 diskussioner)
Kommentarer om NSU - hatets underjord (3 st)
bryngel (Anmäl)   26/10 2017
Outhärdligt seg och därtill ganska oengagerande trots det intressanta ämnet.
Hypostas (Anmäl)   17/7 2017
Första delen är enormt bra, den andra delen är delvis ett sömnpiller, och den tredje delen är helt OK. Det blir en svag trea i betyg, men det går inte att komma ifrån att jag blev rejält besviken när handlingen bytte spår i den andra delen så att vi inte längre fick följa samma personer.
Snah (Anmäl)   10/7 2017
Riktigt bra om fanatism och dess offer.