Nude... si muore

Originaltitel: Nude... si muore
Regissör:Antonio Margheriti
Utgivningsår:1968

Om Nude... si muore:

Till en privatskola i Nice anländer under sommaren en ny lärarinna och en ny simlärare i åtfölje med trädgårdsmästaren som haft semester. Skolflickorna vid internatet kommer alla från välbärgade hushåll och spenderar sina lov vid skolan. En av eleverna försvinner dock spårlöst vilket givetvis spär på intrigerna vid skolan. Och snart blir det uppenbart att någon i deras närhet är en mördare.

Mark Damon, Eleonora Brown, Michael Rennie, Sally Smith, Patrizia Valturri, Ludmila Lvova, Luciano Pigozzi, Franco De Rosa, Vivian Stapleton, Ester Masing, Malisa Longo

Mario Bava, Franco Bottari, Antonio Margheriti, Giovanni Simonelli

Skräck

Schoolgirl Killer, Sette vergini per il diavolo, The Young, the Evil & the Savage, Naked You Die

Italien
Med i listor: Giallo
Diskussioner om Nude... si muore  (0 diskussioner)
Kommentarer om Nude... si muore (7 st)
EvilNed (Anmäl)   26/2 2018
Tro inget annat, detta är en väldigt trevlig film. Perfekt balans mellan trams och mord på ett sätt som jag inte trodde fanns då.
dudson (Anmäl)   30/9 2011
Skön giallo med mysig atmosfär med dom vanliga ingredienserna som gör dessa filmer så underbara!!
Bumbi78 (Anmäl)   22/8 2011
Oblodig och ganska tramsig giallo som inte vinner på sina komiska stunder. Annars är det snygga färger och bra atmosfär med ett slut som kändes tillfredställande. Tur att det iaf fanns vackra kvinnor anno 1968 att titta på.
Kriffot (Anmäl)   21/11 2010
Kalleblomqvist giallo!