Nuigulumar Z

Originaltitel: Nuigurumâ Z
Regissör:Noboru Iguchi
Utgivningsår:2013

Om Nuigulumar Z:

Dameko, en tjej i Lolita-outfit, besitter den magiska kraften att kunna sammansmälta med sin talande rosa teddybjörn och förvandlas till superhjälten Nuiguruma Z. Hon tar upp kampen mot skurken Takeshi som använder zombies i sina lömska planer på att ta över världen.

Titel: Kekkô Kamen
Originaltitel: Kekkô Kamen
Regissör: Hikari Hayakawa
År: 1991
Genre: Komedi, Action, Science Fiction, Fantasy
Kekkô Kamen
Titel: The Ancient Dogoo Girl: Special Movie Edition
Originaltitel: Kyôretsu môretsu! Kodai shôjo Dogu-chan matsuri! Supesharu mûbî edishon
Regissör: Noboru Iguchi
Regissör: Hideaki Anno
År: 2004
Genre: Komedi, Science Fiction, Fantasy
Cutie Honey

Shôko Nakagawa, Jiji Bû, Norman England, Kami Hiraiwa, Mao Ichikawa, Chieko Imaizumi, Honoka Kitahara, Hiroshi Neko, Takumi Saitô, Arisa Sakamoto, Lisa Takada, Koto Takagi

Noboru Iguchi, Jun Tsugita

Komedi, Action

Japan
Diskussioner om Nuigulumar Z  (0 diskussioner)
Kommentarer om Nuigulumar Z (3 st)
karlmats (Anmäl)   18/11 2013
Jag försöker komma ihåg när jag senast såg nåt så här uppfuckat på en biograf förut. Jag kommer inte på nåt, Antichrist är väl kanske det som kommer närmast (fast på ett helt annat sätt) men är väl när krutröken lagt sig egentligen aldrig riktigt nära. Från första minuten är jag fullständigt fast och när jag efter 20-30 minuter får den där krypande obehagskänslan att det eventuellt kommer att braka iväg utför när nyhetens behag lagt sig, vet jag att jag har snubblat över nånting stort. Det går liksom inte riktigt att beskriva det här på nåt annat sätt än ett ecstasy-inspirerat mischmasch av Power Rangers, Kenny Starfighter, Barbie och Ted. Budgeten kan inte ha varit många kronor för t.o.m. Pyuns specialeffekter ser väl nästan bättre ut, men det ökar bara charmen med det hela. Kreativiteten fullständigt sköljer över mig och med det grymt trallvänliga soundtracket blir helheten en sån härlig upplevelse att jag till och med sitter och nosar på en 5a. Man måste nog dock ha lite överseende med att japaner förmodligen kommer från en helt annan galax för att uppskatta detta. För mig är det en så frisk tagning på den annars ganska uttjatade superhjältegenren att jag blir alldeles gråtfärdig i salongen.
Bozze80 (Anmäl)   9/11 2013
Premissen kändes lockande, utfallet blev nå helt annat... Taffligt utfört, bisarrt fula och usla zombies, märklig story, var inte mycket bra här inte...
Redfield4ever (Anmäl)   7/11 2013
Så töntig, men ack vilken charm den besitter! Blir lite för lång för sitt eget bästa, men när det fungerar så skrattar man mycket. Skulle någon erbjuda mig att se den igen skulle jag knappast säga nej.