O Lucky Man!

Originaltitel: O Lucky Man!
Regissör:Lindsay Anderson
Utgivningsår:1973

Om O Lucky Man!:

Del två i Lindsay Andersons fristående trilogi. Halvmusikalsk och halvsurrealistisk berättelse om Mick Travis som är kaffeförsäljare på den engelska landsbygden. På sin resa besöker han bl a sexklubbar, militärläger och kurtiserar med hippieflickor. Många av skådespelarna spelar flera roller.

Titel: If....
Regissör: Alain Tanner
År: 1976
Genre: Drama, Familjefilm
Jonas – som blir 25 år 2000

Malcolm McDowell, Ralph Richardson, Rachel Roberts (I), Arthur Lowe, Helen Mirren, Graham Crowden, Peter Jeffrey, Dandy Nichols, Mona Washbourne, Philip Stone, Mary MacLeod, Wallas Eaton, Warren Clarke, Bill Owen, Michael Medwin, Vivian Pickles

David Sherwin

Drama, Komedi, Fantasy

Storbritannien, USA

Recension O Lucky Man!

- Poivoroinen sätter betyg 4 och skriver:
Första gången jag såg Malcolm McDowell var i Star Trek: Generations (David Carson, 1994) där han spelar superskurken Soran som vill förstöra planeter och komma till ett drömrike som han kan bubbla runt i för sig själv. Det säger väl allt om hur min åsikt om mannen ifråga har formats. McDowell har under åttio och nittiotalet gjort en hel räcka dassrullar; skit så det räcker en livstid för videobajskonnässörer....

Recension av O Lucky Man! - Läs hela!

Diskussioner om O Lucky Man!  (0 diskussioner)
Kommentarer om O Lucky Man! (87 st)
Gordyal (Anmäl)   22/5 2018
En film som bjuder på en hel del skoj och en hel del klokheter. Men Lindsay Andersons konstnärliga hyss är rätt så störande, och tre timmar är betydligt mer än vad filmen håller för. (7-/15)
erkanns123 (Anmäl)   12/8 2014
Malcolm Mcdowell, en av världens mest underskattade skådisar (då han var ung)....
Kriffot (Anmäl)   13/6 2013
Får en fyra för Malcom är ju så fantastiskt gullig. Hans minspel gör hela filmen. Musiken och sekvenserna med bandet är så trötta och trista.
idd (Anmäl)   11/6 2013
Kul nonsenshistoria men det vedervärdiga bandet sänker ju minst sagt helhetsintrycket.
Tiptaka (Anmäl)   11/8 2011
Världens bästa soundtrack av Alan Price,
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till O Lucky Man!