Oändlig natt

Originaltitel: Endless Night
Regissör:Sidney Gilliat
Utgivningsår:1972

Om Oändlig natt:

En ambitiös man gifter sig med en rik kvinna och de flyttar in i ett hus på den engelska landsbygden, men snart börjar mystiska saker att ske. Efter en bok av Agatha Christie.

Hayley Mills, Hywel Bennett, Britt Ekland, George Sanders, David Bauer, Peter Bowles, Geoffrey Chater, Patience Collier, Windsor Davies, Mischa De La Motte, Walter Gotell, David Healy, Helen Horton, Robert Keegan, Per Oscarsson

Sidney Gilliat

Drama, Thriller, Skräck, Mysterium

Agatha Christie's Endless Night

Storbritannien
Med i listor: Agatha Christie
Diskussioner om Oändlig natt  (0 diskussioner)
Kommentarer om Oändlig natt (6 st)
FabianBom (Anmäl)   3/8 2016
småstelt, dålig spänning, dåligt skådespel sett annan vers som vart bättre
idd (Anmäl)   31/5 2016
Även om "twisten" är både väntad och rätt så ointressant så är de lågmälda absurditeterna lika fantastiska som ovanliga i en Agatha Christie-rulle!
Slaskhinken (Anmäl)   11/11 2010
gött med en agatha utan poirot eller marple.
Kingkongcobra (Anmäl)   12/8 2008
Mycket stämningsfull film, ballar dock ut lite på slutet men håller bra ändå. Per Oscarsson gör en bra roll som arkitekten, en av de bättre i rollistan- naturligtvis.
henrik kraus (Anmäl)   2/1 2008
välgjord filmatisering, obs filmmusiken av bernard hermann!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Oändlig natt