Oblivion

Originaltitel: Oblivion
Regissör:Joseph Kosinski
Utgivningsår:2013

Om Oblivion:

Jack Harper är en av de sista robot-reparatörerna som är stationerad på Jorden. Jacks uppdrag, som är en del av en massiv operation för att utvinna viktiga resurser efter årtionden av krig mot ett skrämmande hot kallade Scavs, är nästan fullbordat. En dag raseras Jacks tillvaro plötsligt när han räddar en vacker främling från ett nedskjutet rymdskepp. Hennes ankomst utlöser en kedja av händelser som tvingar honom att ifrågasätta allt han vet och som lägger mänsklighetens öde i hans händer.

Titel: Moon
Originaltitel: Moon
Regissör: Duncan Jones
År: 2009
Genre: Drama, Science Fiction, Mysterium
Moon
Titel: Edge of Tomorrow
Originaltitel: Edge of Tomorrow
Regissör: Doug Liman
Regissör: Douglas Trumbull
År: 1972
Genre: Drama, Äventyr, Science Fiction
Den tysta flykten

Tom Cruise, Olga Kurylenko, Andrea Riseborough, Morgan Freeman, Nikolaj Coster-Waldau, Melissa Leo, Zoe Bell

Karl Gajdusek, Michael Arndt

Action, Äventyr, Science Fiction, Mysterium

Recension Oblivion

- lyssander sätter betyg 5 och skriver:
Att slå sig fram som filmregissör är inte det lättaste. Konkurrensen är stenhård. Många får börja på nollbudgetnivå och får förhoppningsvis senare finansiering för mer kostsamma produktioner. Men det finns undantag. Ett sådant undantag är Joseph Kosinski. Han är en ung regissör som börjat i dunderfart med två megaproduktioner. Tron: Legacy som kom 2010 och nu Oblivion. "Who's your daddy?" var en...

Recension av Oblivion - Läs hela!

Filmnummer: 102047
Diskussioner om Oblivion  (0 diskussioner)
Kommentarer om Oblivion (305 st)
pzun (Anmäl)   00:52 28/4
Några vackra miljöer och scener annars högst medioker , fick lov att tvinga mig igenom sista halvan av filmen .
Xtro (Anmäl)   15/10 2018
Men den är ju bara för tråkig! Ointressant dominerande kärlekstriangel (jag förstår egentligen inte vad romantik har i sci fi att göra alls) och ett grottfolk som jag inte har några särskilda intryck eller minnen av förutom att Morgan Freeman spelar bossen.
Rai (Anmäl)   7/3 2018
Jäklar vilket skräp till film på grund av Tom Cruise!!!!
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
deswhip (Anmäl)   2/7 2017
En av mina absoluta favoritfilmer i modern tid. Romantik och action är smakfullt doserat. Filmen är spännande och oförutsägbar, det är en skön sökande aningen melankolisk stämning genom filmen. Castingen är perfekt, kostymerna är coola och stilfulla, skådespeleriet oklanderligt och Olga Kurylenko är så vacker. Slutet är positivt utan att bli smetigt, väldigt bra hopknutet. Men det som höjer filmen det där lilla extra för att kunna förtjäna toppbetyg från mig är att den är så vackert filmad, otroligt fina miljöer, som en hyllning till naturen.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Oblivion